FreshMail.pl

CASE STUDY 31
FIFO – branża lotnicza

Opis przypadku

Produkcja

podzespoły do silników samolotowych

Główne procesy

gięcie, frezowanie, spawanie orbitalne, lutowanie indukcyjne, montaż, pakowanie

Założenia

eliminacja nadmiernego planowania poszczególnych obszarów, likwidacja ciągłego nadawania priorytetów, zmniejszenie nadprodukcji, wyrównanie Lead Time (czasu realizacji zleceń)

BRANŻA

LOTNICZA

ZATRUDNIENIE

+ 150

PROCES

PRODUKCJA

NARZĘDZIE

FIFO

Straty

Potrzeba śledzenia każdego zlecenia na produkcji – nadmierne angażowanie planistów

Indywidualna priorytetyzacja spóźnionych zleceń – 1 h dziennie

Wahania Lead Time od 10 do 50 dni – w niektórych przypadkach 70 dni (zapomniane zlecenia) [Fot 1]

Brak kontroli nad ilością zapasów międzyoperacyjnych

Brak kolejności produkcyjnej dla poszczególnych zapasów międzyoperacyjnych

Podjęte działania

Analiza czasów cyklu dla poszczególnych obszarów

Określenie ilości zapasów międzyoperacyjnych między poszczególnymi obszarami

Opracowanie systemu FIFO dla całej produkcji

Wizualizacja kolejek FIFO

Szkolenie pracowników z nowej reguły organizacji zapasów międzyoperacyjnych

Kontrola wyników wdrożonej zmiany – określenie rezultatów

Uzyskane korzyści

Wyeliminowanie potrzeby planowania i priorytetyzacji zapasów międzyoperacyjnych przez planistów

Ograniczenie zapasów międzyoperacyjnych o średnio 30%

Automatyczne balansowanie poszczególnych procesów

Redukcja wahań Lead Time’u od 7 do 23 dni

Zdjęcia

Fot. 1 – Zmiana wahań Lead Time’u podczas wdrażania FIFO

     ZOBACZ WIĘCEJ:

2018-02-16T12:30:50+00:00

Spokojnie, jestem tutaj, żebyś nie przegapił czegoś ważnego.

Informacja o gotowych do użycia plikach Excel, szablonach wykresów i prezentacji, raportach w formie pdf, zupełnie za darmo, prosto na Twoją skrzynkę.

Chcę otrzymywać wiadomości (w każdej chwili możesz zrezygnować).

FreshMail.pl
 

Potrzebujesz więcej informacji?

Wartościowe artykuły i gotowe do użycia pliki bezpośrednio na skrzynkę e-mailową?    

FreshMail.pl