Optymalizacja kosztów przesyłek kurierskich dzięki automatyzacji wyboru dostawcy

CASE STUDY 215 Automatyczne porównywanie ofert kurierskich i weryfikacja kosztów

  • Obszar: Analiza kosztów, zysków i rentowności produkcji

  • Branża: Produkcja

Wyzwania klienta

BRAK AUTOMATYZACJI

Brak automatycznego wyboru najkorzystniejszego kuriera do wysyłki produktów

POWTARZALNE BŁĘDY

Regularne błędy w wymiarach i wadze paczek skutkujące zawyżonymi fakturami

BRAK KONTROLI

Brak szybkiego sposobu na kontrolę i reklamację błędnych naliczeń

Podjęte działania

  • Narzędzie automatycznie porównujące opłacalność wysyłki konkretnych produktów do różnych krajów między kurierami
  • Kalkulator wagi gabarytowej (billingowej), uwzględniający faktyczne wymiary i wagę paczek
  • Cotygodniowe raporty i analizy kosztów przesyłek z dokładnym wskazaniem potencjalnych błędów
  • System automatycznej informacji o wyborze kuriera podczas drukowania etykiet
  • Panel reklamacji do szybkiego zgłaszania błędów wyceny do firm kurierskich

Uzyskane korzyści

  • Roczna oszczędność na poziomie 200 000 zł

  • Znaczące obniżenie kosztów operacyjnych dzięki eliminacji błędnych naliczeń
  • Usprawnienie procesu wysyłki i minimalizacja czasu potrzebnego na obsługę logistyczną
  • Poprawa relacji z dostawcami usług kurierskich dzięki przejrzystym i uzasadnionym reklamacjom

  • Zmniejszenie liczby reklamacji klientów wynikających z opóźnień i błędnych opłat za dostawy

  • Podniesienie efektywności i kontroli nad procesem wysyłki produktów

Oberzyj krótki film z tym case study!

  • Jak firma dzięki dwóm prostym narzędziom zaoszczędziła 200 tysięcy złotych rocznie na wysyłkach kurierskich.

  • Narzędzie do wyboru najbardziej opłacalnego kuriera (na przykładzie GLS i DHL).

  • Narzędzie do weryfikacji poprawności faktur od firm kurierskich.

  • Przykłady najczęściej popełnianych błędów przez kurierów (złe wymiary, zawyżona waga, błędne opłaty dodatkowe).

Kliknij, aby powiększyć!

Kliknij, aby powiększyć!

   KONTAKT

  • Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
  • Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego. 
  • W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.

NAPISZ DO NAS

KONTAKT BEZPOŚREDNI

Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta