Zwiększenie dostępności maszyn – obsługa autonomiczna

Branża

Stalowa

Zatrudnienie+350
ProdukcjaProfile stalowe, kształtowniki i wzmocnienia okienne
Założenia

Wdrożenie TPM – obsługa autonomiczna celem zapewnienia jak najniższej awaryjności maszyn, a tym samym zwiększenia ich dostępności do realizacji produkcji.

Doceniamy angażowanie i budowanie świadomości wśród pracowników, co sprawia, że stopniowo odpowiedzialność za działania jest przekazywana do liderów wewnątrz naszej firmy

MFO S.A.

Stan obecny

  • Etap I – Wdrożony proces konserwacji maszyn przez Dział Utrzymania Ruchu, wdrożony proces monitorowania i analizowania pracy maszyn, eliminowanie strat.

  • Etap II – Brak obsługi autonomicznej – brak wdrożonego standardu przeglądu maszyn przed przystąpieniem do pracy przez operatorów, brak standardu postępowania w przypadku wykrycia nieprawidłowości.

  • Cel – wdrożenie obsługi autonomicznej – zwiększenie znajomości maszyn i procesów przez operatorów celem zapewnienia szybszego diagnozowania nieprawidłowości a tym samym redukcja strat związanych z awariami i przestojem. Wdrożenie standardu postępowania.

Podjęte działania

  • Opracowanie karty pracy standardowej – obsługa autonomiczna maszyny, uwzględniająca czynności do wykonania przez operatora oraz zasady postępowania w przypadku wykrycia odchyleń w pracy maszyny.

  • Przeszkolenie z zakresu TPM operatorów

  • Testy rozwiązania

  • Doskonalenie procesu – przygotowanie mat filtrujących – przeniesienie czynności do realizacji przez narzędziownię – maty wydawane do procesu ich wymiany, zgodnie z zasadą just in time, przycięte na wymiar

  • Część operacji czyszczenia została usunięta z zakresu TPM – realizowane są podczas przezbrojenia maszyny

  • Zmiana rodzaju stosowanego smaru oraz zakupienie ergonomicznych i wydajnych smarownic

  • Została dodana funkcja dzięki której usterki lub niepokojące odchylenia pracy maszyny OP mogą zgłaszać ze swojego pulpitu

Uzyskane korzyści

Wzrost świadomości operatorów

Szybsza reakcja w przypadku nieprawidłowej pracy maszyny – szansa na analizę i wzrost dostępności maszyn

Zapewnienie prewencji

Zmniejszenie kosztów zakupu smaru

Wykrywanie błędów jakościowych w toku produkcji – szansa na ich szybką analizę

Wzrost świadomości operatorów

Możliwość zgłaszania usterek lub odchyleń w pracy maszyny z poziomu pulpitu operatora pulpitu.

Poprawa ergonomii stanowiska

Potwierdzanie wykonanych czynności czyszczenia i smarowanie w systemie dzięki czemu możemy łatwo wyfiltrować dane.

Kliknij obrazek, aby powiększyć

Fot. 1 – Karta pracy standardowej – umieszczone bezpośrednio na linii produkcyjnej

Fot. 2 – Karta pracy standardowej – umieszczone bezpośrednio na linii produkcyjnej

Szukasz rozwiązania dla swojej firmy? Napisz do nas!

Odpowiemy w ciągu 1. dnia roboczego, aby porozmawiać o Twoich wyzwaniach.


KONTAKT BEZPOŚREDNI

Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta