Usprawnienia w procesie pakowania w ramach programu ceryfikującego Lean Lider Green Belt
Branża | Producent i dostawca śrub i nakrętek |
---|---|
Zatrudnienie | +50 |
Produkcja | Śruby i nakrętki |
Główne procesy | Kolejkowanie zleceń, wywołanie towaru z magazynu, próbkowanie, pakowanie, przyjęcie na stan, przyjęcie |
Założenia | Eliminacja czynności zbędnych i zewnętrznych |
Wzrost wydajności
Estymowana oszczędność roczna
Jestem kierownikiem logistyki w firmie MarcoPol producent śrub. Ostatnio ukończyłam Lean Lider Green Belt od Lean Action Plan, który bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Otrzymujecie dostęp do platformy online z dostępem do prezentacji tematycznych, które dodatkowo możecie odsłuchać się w formie lektora i do bardzo wielu przydatnych formatek Excel. Jak też cotygodniowe spotkania z trenerem w formie online. Polecam dla każdego zapracowanego menedżera, w dogodnym dla siebie czasie i formie. Możecie poszerzyć i usystematyzować swoją wiedzę z zakresu Lean Management, a przy okazji poczynić oszczędności w ramach wdrożenia projektu w ramach certyfikacji. Polecam!
Karolina Trzęsicka-Cyman
Kierownik logistyki
Wyzwania klienta
Działania optymalizacyjne
- Składanie kartonów będzie zadaniem operatora wózka, eliminując potrzebę wspierania procesu pakowania.
- Zabezpieczenie dodatkowego pola odkładczego na paletę z gotowym opakowaniem w nowej hali pakowni.
- Wprowadzenie krótkofalówek do komunikacji z operatorem wózka w zakresie zakończenia zleceń pakowania.
- Utworzenie kart standaryzacyjnych pracy dla maszyn pakujących we współpracy z załogami.
Wyniki
- Skrócono czas przezbrojenia, co zwiększyło wydajność pakowania z 1,2 opakowania na minutę na początku 2021 do 2,5 opakowania na minutę w 2022 roku.
- Obniżono koszty roboczogodzin, co pozwoliło na znaczne oszczędności finansowe bez utraty efektywności.
- Wzrosła dzienna wydajność, co umożliwiło szybsze realizowanie zleceń i lepsze wykorzystanie zasobów.
- Bez dodatkowych kosztów wdrożenia, a wzrost efektywności przełożył się na wyraźnie lepsze wyniki produkcji.
KONTAKT BEZPOŚREDNI
Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta
ul. Wrocławska 87, 30-011 Kraków
pl. Solny 14 lok. 3, 50-062 Wrocław
Działamy na terenie całej Polski.