FIFO – branża lotnicza

BranżaLotnicza
Zatrudnienie+150
ProdukcjaPodzespoły do silników samolotowych
Główne procesyGięcie, frezowanie, spawanie orbitalne, lutowanie indukcyjne, montaż, pakowanie
ZałożeniaEliminacja nadmiernego planowania poszczególnych obszarów, likwidacja ciągłego nadawania priorytetów, zmniejszenie nadprodukcji, wyrównanie Lead Time (czasu realizacji zleceń)
30%

Ograniczenie zapasów międzyoperacyjnych o średnio 30%

37,5%

Skrócenie trasy każdego produkowanego elementu o 37,5%

Spojrzenie biznesowe to element, który wyróżnia konsultantów Lean Action Plan. Dostrzegają potencjał i są w stanie szybko wprowadzić, wspólnie z pracownikami, odpowiednie rozwiązania.

Opinion Strefa Druku Sp. z o.o.

Straty klienta

  • Potrzeba śledzenia każdego zlecenia na produkcji – nadmierne angażowanie planistów

  • Indywidualna priorytetyzacja spóźnionych zleceń – 1 h dziennie

  • Wahania Lead Time od 10 do 50 dni – w niektórych przypadkach 70 dni (zapomniane zlecenia) [Fot 1]

  • Brak kontroli nad ilością zapasów międzyoperacyjnych

  • Brak kolejności produkcyjnej dla poszczególnych zapasów międzyoperacyjnych

Podjęte działania

  • Analiza czasów cyklu dla poszczególnych obszarów

  • Określenie ilości zapasów międzyoperacyjnych między poszczególnymi obszarami

  • Opracowanie systemu FIFO dla całej produkcji

  • Wizualizacja kolejek FIFO

  • Szkolenie pracowników z nowej reguły organizacji zapasów międzyoperacyjnych

  • Kontrola wyników wdrożonej zmiany – określenie rezultatów

Uzyskane korzyści

Wyeliminowanie potrzeby planowania i priorytetyzacji zapasów międzyoperacyjnych

Ograniczenie zapasów międzyoperacyjnych o średnio 30%

Redukcja wahań Lead Time’u na produkcji od 7 do 23 dni

Fot. 1 – Zmiana wahań Lead Time’u podczas wdrażania FIFO

 

 

Szukasz rozwiązania dla swojej firmy? Napisz do nas!

Odpowiemy w ciągu 1. dnia roboczego, aby porozmawiać o Twoich wyzwaniach.


   KONTAKT

  • Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
  • Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego. 
  • W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.

NAPISZ DO NAS

KONTAKT BEZPOŚREDNI

Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta