CASE STUDY 53
Diagnoza – branża produkcji okien

Spinacz - grafika

Opis przypadku

Produkcja

okna oraz drzwi PCV i aluminium

Główne procesy

cięcie, frezowanie, zgrzewanie, uszczelnianie, okuwanie, szklenie

Założenia

analiza efektywności procesów produkcyjnych, określenie możliwości obniżenia poziomu zapasów oraz poprawa planowania produkcji

BRANŻA

PRODUKCJA OKIEN

ZATRUDNIENIE

+ 25

PROCES

PRODUKCJA

NARZĘDZIE

Diagnoza

Spadek wartości - grafika

Straty

Średni czas realizacji zlecenia – 3 tygodnie

Długość trasy każdego produkowanego elementu – 554 m [Fot 1]

Nierównomierne obciążenie stanowisk (115 szt. dziennie i 26 szt. dziennie na jednej linii)

Brak organizacji stanowisk – zbędne szukanie, przekładanie, chodzenie, niszczenie materiałów [Fot 2]

Trybik - grafika

Podjęte działania

Analiza metodyki zarządzania oraz procesu planowania

Analiza przepływu materiału na hali produkcyjnej

Obserwacja procesów produkcyjnych – identyfikacja marnotrawstw

Pomiary zapasów: wielkość, ilość, miejsca składowania, zajmowana powierzchnia

Pieniądz - grafika

Uzyskane korzyści

Propozycja zmiany layoutu hali produkcyjnej i skrócenia transportu o 20%

Identyfikacja wąskiego gardła i możliwości wzrostu jego wydajności o 58%

Określenie pomysłów optymalizacyjnych – lista 34 pomysłów Kaizen 

Plan na zmniejszenie powierzchni buforów międzyoperacyjnych o 70% (do 315 m2)

Oko - grafika

Zdjęcia

Przykład case study - Diagnoza przedsiębiorstwa, audyt lean

Fot. 1 – Zastawione przejścia transportowe

Fot. 2 – Brak organizacji miejsca pracy

   KONTAKT

  • Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
  • Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego. 
  • W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.

NAPISZ DO NAS

KONTAKT BEZPOŚREDNI

Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta