CASE STUDY 31
FIFO – branża lotnicza

Spinacz - grafika

Opis przypadku

Produkcja

podzespoły do silników samolotowych

Główne procesy

gięcie, frezowanie, spawanie orbitalne, lutowanie indukcyjne, montaż, pakowanie

Założenia

eliminacja nadmiernego planowania poszczególnych obszarów, likwidacja ciągłego nadawania priorytetów, zmniejszenie nadprodukcji, wyrównanie Lead Time (czasu realizacji zleceń)

BRANŻA

LOTNICZA

ZATRUDNIENIE

+ 150

PROCES

PRODUKCJA

NARZĘDZIE

FIFO

Spadek wartości - grafika

Straty

Potrzeba śledzenia każdego zlecenia na produkcji – nadmierne angażowanie planistów

Indywidualna priorytetyzacja spóźnionych zleceń – 1 h dziennie

Wahania Lead Time od 10 do 50 dni – w niektórych przypadkach 70 dni (zapomniane zlecenia) [Fot 1]

Brak kontroli nad ilością zapasów międzyoperacyjnych

Brak kolejności produkcyjnej dla poszczególnych zapasów międzyoperacyjnych

Trybik - grafika

Podjęte działania

Analiza czasów cyklu dla poszczególnych obszarów

Określenie ilości zapasów międzyoperacyjnych między poszczególnymi obszarami

Opracowanie systemu FIFO dla całej produkcji

Wizualizacja kolejek FIFO

Szkolenie pracowników z nowej reguły organizacji zapasów międzyoperacyjnych

Kontrola wyników wdrożonej zmiany – określenie rezultatów

Pieniądz - grafika

Uzyskane korzyści

Wyeliminowanie potrzeby planowania i priorytetyzacji zapasów międzyoperacyjnych przez planistów

Ograniczenie zapasów międzyoperacyjnych o średnio 30%

Automatyczne balansowanie poszczególnych procesów

Redukcja wahań Lead Time’u od 7 do 23 dni

Oko - grafika

Zdjęcia

Fot. 1 – Zmiana wahań Lead Time’u podczas wdrażania FIFO

2018-12-21T15:25:45+01:00

FIFO – lotnictwo

napisano przez: Patryk Cichorczyk Do przeczytania w 9 min
0