WDROŻENIE KLUCZOWYCH WSKAŹNIKÓW EFEKTYWNOŚCI NA PRODUKCJI

Rozwiązanie problemów takich jak brak widocznych postępów, brak informacji zwrotnej o podjętych działaniach, zaangażowanie nieodpowiednio dobranych osób w działania i problemy z wyborem priorytetów.

Na czym polega projekt?

Zacznijmy od tego — czym są wskaźniki KPI – (Key performance indicators). Wiele firm do jednego worka zwanego KPI wrzuca nie tylko wskaźniki efektywności (PI), ale również rezultatu (RI). Czym różnią się te 2 pojęcia? Odpowiedź jest bardzo prosta:

Result indicators (RI) to podsumowanie szeregu działań, których wynikiem jest osiągnięcie konkretnego rezultatu. Dają klarowny obraz informujący, czy nasza firma zmierza w obranym przez siebie kierunku. Przykładem wskaźników rezultatu są wszystkie wartości finansowe. Wynik finansowy zawsze jest wynikiem pewnych działań. Sprzedaż, logistyka, produkcja, jakość – to jedynie część działów, których działania wpływają na końcowy rezultat finansowy. RI nie obrazują wysiłku poniesionego przez poszczególne jednostki w firmie, aby ten rezultat osiągnąć.

Performance indicators (PI) to wskaźniki niefinansowe, które można odnieść do działania poszczególnych jednostek/zespołów w firmie. Przykładem wskaźników efektywności są wszystkie działania, na które pośrednio lub bezpośrednio mają wpływ poszczególne zespoły funkcyjne.

WIĘCEJ O WSKAŹNIKACH KPI

Dlaczego firmom są potrzebne KPI?

Aby zarządzać przedsiębiorstwem złożonym z wielu indywidualności należy posługiwać się wspólnym językiem. Najczęściej wybór pada na język danych, faktów oraz liczb, ponieważ może być on interpretowany jednoznacznie przez wiele zaangażowanych stron.

Wskaźniki jako efekt pomiarów pozwalają nam:

 Dostrzec postępy żmudnej, codziennej pracy,
 Skoncentrować się na tym co naprawdę istotne
 Być obiektywnym
 Podnieść wartość podejmowanych decyzji
 Uzyskać informację zwrotną o podjętych działaniach
 Zaangażować odpowiednie osoby w konkretne działania
KPI Możemy wykorzystać e we wszystkich działach firmy takich jak: marketing, sprzedaż, obsługa klienta, produkcja, logistyka, HR oraz innych

Główne korzyści ze stosowania KPI:

 Dostosowanie codziennych czynności do realizowanych przez organizację celów
 Poprawa efektywności działania
 Upełnomocnienie ludzi do zmian – wytworzenie zakresu odpowiedzialności
 Realny wpływ na kondycję firmy

Jak wygląda współpraca w ramach projektu?

Każdą współpracę rozpoczynamy od badania potrzeb. Podczas pierwszych niezobowiązujących spotkań online doprecyzowujemy oczekiwania i wspólnie określamy optymalne rozwiązania. Poznanie dokładne zakresu projektu będzie możliwe po konsultacjach.

Nie ma uniwersalnych wskaźników KPI, które można skopiować i bezrefleksyjnie stosować w różnych organizacjach. Zawsze należy wyjść od realizowanej strategii.

Przykładowy zakres prac: 

  1. Warsztaty Zarządzania Procesami oraz definiowania wskaźników KPI – opisanie procesów głównych – dostarczających wartość klientowi, oraz pomocniczych
  2. Szczegółowe opisanie procesów – SIPOC
  3. Wdrożenie wskaźników KPI – realizacja działań projektowych:
  • Analiza obecnej infrastruktury IT oraz wykorzystywanych programów wspierających
  • Opracowanie wskaźników oraz sposobów ich uzyskiwania
  • Przygotowanie standardów uzyskiwania wskaźników
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Jak kosztuje współpraca?

Stawka dzienna 3 500 – 5 000 zł netto za dzień doradczy
Stawka dzienna 5 000 – 6 500 zł netto za dzień warsztatowy
+ koszty logistyki

Monitorowanie efektywności produkcji, umożliwienie podejmowania decyzji biznesowych na bazie wskaźników.

Lokalne wskaźniki KPI
BRANŻA      PRZETWÓRSTWO STALI
ZATRUDNIENIE     +150
PROCES      ZARZĄDZANIENARZĘDZIE     WSKAŹNIKI

Szukasz rozwiązania dla swojej firmy? Napisz do nas!

Odpowiemy w ciągu 1. dnia roboczego, aby porozmawiać o Twoich wyzwaniach.


KONTAKT BEZPOŚREDNI

Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta