CASE STUDY 7
Mapowanie Strumienia Wartości

Spinacz - grafika

Opis przypadku

Produkcja

listwy do przekładni kierowniczych

Główne procesy

prostowanie, wiercenie lufowe, toczenie, kontrola jakości, pakowanie

Założenia

Optymalizacja oszczędności w grupie elementów wchodzących w skład głównej rodziny produktowej. Zakładany 150% wzrost popytu w nadchodzących 5 latach

BRANŻA

AUTOMOTIVE

ZATRUDNIENIE

+ 150

PROCES

Pakowanie

NARZĘDZIE

VSM

Spadek wartości - grafika

Straty

Całkowity czas przejścia (Lead Time) – 53 dni

Wykraczanie poza maszynowy czas cyklu – strata 18% wydajności [Fot 1]

Długi czas przezbrojenia najbardziej obciążonych maszyn – 60 min

Trybik - grafika

Podjęte działania

Warsztaty mapowania strumienia wartości stanu obecnego

Analiza chronometrażowa wszystkich procesów oraz ich przezbrojeń

Opracowanie Mapy Stanu Przyszłego [Fot 2]

Przygotowanie długoterminowego planu działania

Pieniądz - grafika

Uzyskane korzyści

Możliwość skrócenia Lead Time do 25 dni (–53%)

Zapewnienie pracy w cyklu maszynowym – oszczędność 2 sek./szt. (312,5 godz. rocznie)

Wzrost wydajności kluczowego procesu o 8,3%  (brak konieczności inwestycji w kolejną maszynę)

Połączenie tokarek w gniazda – redukcja zapasów międzyoperacyjnych o 100%

Możliwość skrócenia czasu przezbrojenia najbardziej obciążonych maszyn do 20 min (–67%)

Oko - grafika

Zdjęcia

Fot. 1 – Sekcja tokarek

Przykład case study - VSM Mapowanie strumienia wartości

Fot. 2 – Mapa stanu przyszłego

Odbierz plik w formacie .Excel — Jak zrobić VSM krok po kroku?

Aby to zrobić, wypełnij formularz poniżej.

Kliknij obrazek, aby go powiększyć.

   KONTAKT

  • Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
  • Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego. 
  • W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.

NAPISZ DO NAS

KONTAKT BEZPOŚREDNI

Piotr Golonka

Obsługa klienta:
Piotr Golonka
Kierownik projektów, konsultant