CASE STUDY 122
Rejestr kart pomiarowych

Spinacz - grafika

Opis przypadku

Kontrola Jakości

Brak systemowego podejścia do archiwizacji dokumentacji kontrolnej powodował błędy i pominięcia przy zapisywaniu danych. Wyniki pomiarów zapisywane były w formie kart, których szablony opracowano na bazie arkuszy excel. Brak standardowej formy karty oraz brak wykorzystania jakiejkolwiek formy automatyzacji znacznie wydłużał czas trwania czynności. Każdorazowe ręczne dostosowywanie karty uzależniało czas jej tworzenia od indywidualnych umiejętności korzystania z programu MS Excel.

BRANŻA:

AUTOMOTIVE

ZATRUDNIENIE:

+ 200

PROCES:

Kontrola Jakości

NARZĘDZIE:

EXCEL

Spadek wartości - grafika

Straty

Duże odchylenia czasów tworzenia karty pomiarowej 15 – 40 min, 3-10 x na dzień

Błędy i pominięcia  przy wprowadzaniu danych

Brak możliwości analizy gromadzonych danych

Trybik - grafika

Podjęte działania

Opracowanie bazy operacji technologicznych i kontrolowanych charakterystyk

Stworzenie rejestru kart pomiarowych na bazie arkusza excel

Opracowanie formularza wprowadzania danych

Opracowanie mechanizmu do automatycznego tworzenia kart pomiarowych

Opracowanie standardu archiwizacji dokumentacji w oparciu o stworzone narzędzie Excel

Pieniądz - grafika

Uzyskane korzyści

Stworzenie systemu archiwizacji i analizy pomiarów.

Skrócenie czasu wprowadzania wyniku pomiarów o 90% z (15 min do 1 min)

Uwolnienie czasu pracowników kontroli jakości – średnio 1,5 h dziennie

Wyeliminowanie błędów i pominięć danych

Oko - grafika

Zdjęcia

Fot. 1 Formularz wprowadzania wyników pomiaru

 

Fot. 2 Standardowy szablon karty pomiarowej

   KONTAKT

  • Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
  • Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego. 
  • W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.

NAPISZ DO NAS

KONTAKT BEZPOŚREDNI

Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta