CASE STUDY 123
Rejestr reklamacji
Studium przypadku wdrożenia rejestru reklamacji
Opis przypadku
Kontrola Jakości
Brak systemowego prowadzenia procedur obsługi reklamacji powodował szereg problemów takich jak: pominięcia, niedotrzymane terminy, problemy komunikacyjne na linii firma – klient, a tak że problemy komunikacyjne wewnątrz zespołu. Dodatkowo w firmie brakowało standardu rozwiązywania problemów, który zapewnił by eliminację przyczyn źródłowych. Zaprojektowane narzędzie rozwiązało wszystkie powyższe problemy i wprowadziło dodatkowe mechanizmy wspomagające permanentne likwidowanie sytuacji prowadzących do zgłoszeń reklamacji.
BRANŻA:
PRZETWÓRSTWO STALI
ZATRUDNIENIE:
+ 150
PROCES:
Kontrola Jakości
NARZĘDZIE:
EXCEL
Straty
- Brak jasno wyznaczonego zespołu odpowiedzialnego za działania naprawcze
- Brak standardu obsługi reklamacji
- Brak danych na temat kosztów reklamacji
- Brak informacji o kluczowości przyczyn prowadzących do reklamacji
- Brak planu działań i monitorowania terminów wykonania zadań związanych z obsługą reklamacji
- Długi Lead time dla działań o charakterze, krótkoterminowym
Podjęte działania
- Opracowanie bazy reklamacji wyposażonej w mechanizm monitorowania postępów działań
- Opracowanie formularzy wprowadzania danych
- Opracowanie kompleksowych statystyk dotyczących reklamacji, poziomu braków i ilości zrealizowanej z możliwością szybkiej aktualizacji
- Wyeliminowanie błędów i pominięć danych
- Usprawnienie komunikacji z klientem oraz wewnątrz zespołu
Uzyskane korzyści
- Stworzenie systemu archiwizacji i analizy reklamacji oraz działań naprawczych.
- Skrócenie czasu wprowadzania danych o 15%
- Systemowe zamknięcie działań krótkoterminowych w czasie 48 h
- Wyeliminowanie błędów i pominięć danych
Zdjęcia
Potrzebujesz rejestr reklamacji? Skorzystaj z gotowego arkusza w Excelu.
Zapisz się, a dostaniesz go na maila.

KONTAKT
- Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
- Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego.
- W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.
NAPISZ DO NAS
KONTAKT BEZPOŚREDNI
Obsługa klienta:
Piotr Golonka
Kierownik projektów, konsultant
ul. Wrocławska 87, 30-011 Kraków
pl. Solny 14 lok. 3, 50-062 Wrocław
Działamy na terenie całej Polski.