CASE STUDY 123
Rejestr reklamacji

Studium przypadku wdrożenia rejestru reklamacji

Spinacz - grafika

Opis przypadku

Kontrola Jakości

Brak systemowego prowadzenia procedur obsługi reklamacji powodował szereg problemów takich jak: pominięcia, niedotrzymane terminy, problemy komunikacyjne na linii firma – klient, a tak że problemy komunikacyjne wewnątrz zespołu. Dodatkowo w firmie brakowało standardu rozwiązywania problemów, który zapewnił by eliminację przyczyn źródłowych. Zaprojektowane narzędzie rozwiązało wszystkie powyższe problemy i wprowadziło dodatkowe mechanizmy wspomagające permanentne likwidowanie sytuacji prowadzących do zgłoszeń reklamacji.

BRANŻA:

PRZETWÓRSTWO STALI

ZATRUDNIENIE:

+ 150

PROCES:

Kontrola Jakości

NARZĘDZIE:

EXCEL

Spadek wartości - grafika

Straty

  • Brak jasno wyznaczonego zespołu odpowiedzialnego za działania naprawcze
  • Brak standardu obsługi reklamacji
  • Brak danych na temat kosztów reklamacji
  • Brak informacji o kluczowości przyczyn prowadzących do reklamacji
  • Brak planu działań i monitorowania terminów wykonania zadań związanych z obsługą reklamacji
  • Długi Lead time dla działań o charakterze, krótkoterminowym
Trybik - grafika

Podjęte działania

  • Opracowanie bazy reklamacji wyposażonej w mechanizm monitorowania postępów działań
  • Opracowanie formularzy wprowadzania danych
  • Opracowanie kompleksowych statystyk dotyczących reklamacji, poziomu braków i ilości zrealizowanej z możliwością szybkiej aktualizacji
  • Wyeliminowanie błędów i pominięć danych
  • Usprawnienie komunikacji z klientem oraz wewnątrz zespołu
Pieniądz - grafika

Uzyskane korzyści

  • Stworzenie systemu archiwizacji i analizy reklamacji oraz działań naprawczych.
  • Skrócenie czasu wprowadzania danych o 15%
  • Systemowe zamknięcie działań krótkoterminowych w czasie 48 h
  • Wyeliminowanie błędów i pominięć danych
Oko - grafika

Zdjęcia

Baza-reklamacji - rejestr case study

Fot. 1 Formularz wprowadzania danych

 

baza-reklamacji - rejestr reklamacji case study

Fot. 2 Statystyki

Potrzebujesz rejestr reklamacji? Skorzystaj z gotowego arkusza w Excelu.

Zapisz się, a dostaniesz go na maila.

Rejestr reklamacji

   KONTAKT

  • Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
  • Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego. 
  • W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.

NAPISZ DO NAS

KONTAKT BEZPOŚREDNI

Piotr Golonka

Obsługa klienta:
Piotr Golonka
Kierownik projektów, konsultant