SMED – branża spożywcza

Branża

SMED – branża spożywcza

Zatrudnienie+100
ProdukcjaPrzetwórstwo warzyw i owoców
Główne procesyMycie, kontrola, separacja, mrożenie
ZałożeniaZwiększenie dostępności maszyn do produkcji. Podniesienie wydajności w środowisku wysokiej sezonowości. Opracowanie planu na skrócenie procesu przezbrojenia.
25%

Skrócenie czasu mycia maszyn o 1 h (o 25%)

6,25%

Zwiększenie dziennej dostępności produkcji o 6,25%

Spojrzenie biznesowe to element, który wyróżnia konsultantów Lean Action Plan. Dostrzegają potencjał i są w stanie szybko wprowadzić, wspólnie z pracownikami, odpowiednie rozwiązania.

Opinion Strefa Druku Sp. z o.o.

Straty klienta

  • Czas przezbrojenia (mycia maszyn)– 4 h każdego dnia

  • Możliwość uszkodzenia silników przez brak odpowiedniego zabezpieczenia instalacji

  • Brak standardów jakościowych procesu mycia

Podjęte działania

  • Powołanie grupy warsztatowej – szkolenie z metodyki SMED

  • Nagranie procesu przezbrojenia (mycia)

  • Analiza nagrania, „burza mózgów”, określenie problemów i pomysłów

  • Opracowanie standardu wywożenia oraz kolejności mycia maszyn [Fot 1] [Fot 2]

Uzyskane korzyści

Skrócenie czasu mycia maszyn o 1 h (o 25%)

Zwiększenie dziennej dostępności produkcji o 6,25%

Prewencja przed uszkodzeniami na hali [Fot 3]

Fot. 1 – Kolejność wywożenia maszyn

 

 

Fot. 2 – Błędna kolejność operacji mycia

Fot. 3 – Zabezpieczenie silników

Szukasz rozwiązania dla swojej firmy? Napisz do nas!

Odpowiemy w ciągu 1. dnia roboczego, aby porozmawiać o Twoich wyzwaniach.


Metconcept - referencje Lean Action Plan
EPA logo referencje lean
Metconcept - referencje Lean Action Plan
EPA logo referencje lean
ZOBACZ WIĘCEJ

   KONTAKT

  • Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
  • Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego. 
  • W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.

NAPISZ DO NAS

KONTAKT BEZPOŚREDNI

Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta