CASE STUDY 52
SMED – drukarnia

Spinacz - grafika

Opis przypadku

Produkcja

Materiały reklamowe, kubki, koszulki

Główne procesy

Sitodruk, pakowanie

Założenia

Podniesienie wydajności. Zwiększenie dostępności urządzeń do produkcji. Zmniejszenie kosztów przezbrojenia. Stabilizacja czasu przezbrojenia na potrzeby procesu planowania produkcji.

BRANŻA

Drukarska

ZATRUDNIENIE

+ 50

PROCES

Przezbrojenie maszyny drukarskiej

NARZĘDZIE

SMED

Spadek wartości - grafika

Straty

Dzienny czas przezbrojenia jednego urządzenia do druku – 4h

Brak standaryzacji procesu generował problemy jakościowe związane ze złą kalibracją

Niski poziom wykorzystania maszyn do sitodrukuOEE 30%

Niska efektywność planowania uzależniona od wysokich wahań czasów przezbrojeń

Trybik - grafika

Podjęte działania

Nagranie i analiza procesu przezbrojenia

Klasyfikacja czynności na zewnętrzne, wewnętrzne i zbędne

Wdrożenie Checklist – eliminacja czynności zewnętrznych oraz zbędnych

Opracowanie długoterminowego planu skracającego czas przezbrojenia

Przeprowadzenie testu dla nowej organizacji procesu [Fot 1]

Pieniądz - grafika

Uzyskane korzyści

Skrócenie czasu przezbrojenia o 15% przez wdrożenie Checklist

Redukcja problemów jakościowych o 12% poprzez wdrożenie kontroli sit przed przezbrojeniem [Fot 2]

Opracowanie planu działania na skrócenie czasu przezbrojenia o 47%  [Fot 3]

Standaryzacja poszczególnych kroków przezbrojenia – opracowanie ich czasochłonności

Oko - grafika

Zdjęcia

Przykład case study SMED w drukarni - diagram spaghetti

Fot. 1 – Diagram spaghetti

 

Fot. 2 – Kontrola jakości sit

 

Fot. 3 – Pozycjonowanie sit

Chcesz arkusz do spisywania czynności w Excelu?
Zapisz się, a ja wyślę maila z plikiem.

       KONTAKT

    • Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
    • Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego. 
    • W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.

    NAPISZ DO NAS



      KONTAKT BEZPOŚREDNI

      Piotr Golonka

      Obsługa klienta:
      Piotr Golonka
      Kierownik projektów, konsultant