Praktyczne szkolenie
Normowanie czasu pracy

Szkolenie normowanie czasu pracy jest realizowane w formie praktycznych warsztatów na wybranych procesach.

Uczestnikami z reguły są technologowie, pracownicy działów planowania i przygotowania produkcji, inżynierowie procesów, liderzy, osoby ustalające normy czasowe.

Warsztaty mają na celu:

 Wdrożenie pracowników do stosowania metod normowania czasów pracy
 Doskonalenie i optymalizacja procesów, stanowisk pracy i standardów wykonania pracy
 Przećwiczenie metod i technik normowania czasu pracy

Normowanie procesów:

Cięcie, spawanie, szlifowanie, tłoczenie, obróbka skrawaniem, toczenie, frezowanie, montaż, kompletacja, konfekcja, pakowanie, odlewanie, mycie, wiercenie, lutowanie i inne.

Cele normowania:

 Ustalenia rzeczywistego przebiegu i sposobu wykonania prac
 Określenie strat czasu w procesach i potencjału do optymalizacji
 Standaryzacja pracy – czyli najbardziej optymalny sposób przebiegu procesu
 Szczegółowa Analiza Technicznych Kosztów Wytworzenia
 Planowanie produkcji i analiza zdolności produkcyjnych

Techniki normowania:

 Analiza pracy standardowej
 Chronometraż
 Badania migawkowe
 Fotografia dnia pracy
 Analizy ruchów elementarnych MTM

Podstawowe struktura czasów normowania:

planowanie produkcji

Norma czasu pracy (t) – określa konieczny czas trwania procesu:

 

lean w usługach

n – liczba sztuk;

tpz – czas przygotowawczo – zakończeniowy;

tj  – czas jednostkowy osobowy i maszynowy;

tg – czas główny (czas, w którym zmienia się kształt i wymiar);

tp – czas pomocniczy (np. zamocowanie przedmiotu, uruchomienie obrabiarki), który zależy od kształtu i wymiaru przedmiotu;

 

 

Fragment karty standaryzacyjnej

Odbierz plik — karta standaryzacji czasu pracy

Aby to zrobić, wypełnij formularz poniżej.

Kliknij obrazek, aby go powiększyć.

   KONTAKT

  • Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
  • Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego. 
  • W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.

NAPISZ DO NAS

KONTAKT BEZPOŚREDNI

Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta