AUTOMOTIVE (Tier 1, Tier 2, Tier 3)
– rozwój firmy i poprawa procesów

Czy u ciebie również
pojawiają się te problemy?

  Brak odpowiedniego planu produkcji – „niby masz długoterminowy plan zamówień, ale ciężko go zrealizować optymalnie”
  Nierównomierność obciążenia maszyn/ludzi – „zmienność powoduje raz jest tak dużo pracy, że ciężko wyrobić, a drugi raz trzeba szukać na siłę zajęcia”
  Wzrost wymagań systemowych – „co audyt to nowe działania, brakuje kompetencji i czasu na ich wdrożenie”

Priorytetowe obszary do usprawnień:

  Poprawa planowania – plan produkcji, monitorowanie, przepływ informacji, wskaźnik wysyłki na czas, wyrównanie obciążenia
  Organizacja layoutu – przepływ materiału, gniazda produkcyjne, minimalizacja transportu, optymalne wykorzystanie powierzchni mimo „braku miejsca”
  Aplikacje wspierające codzienną pracę – rejestr pomiarowy, rejestr reklamacji, audyt wyrobów gotowych, audyty warstwowe, capacity

Jak możemy je rozwiązać?

DIAGNOZA/AUDYT

Świeże spojrzenie ekspertów na firmę. Rekomendacje kluczowych zmian dla organizacji.

PROJEKTY

Prowadzenie działań wdrożeniowych, takich jak 5S, layout czy standaryzacja procesów produkcyjnych.

SZKOLENIA/WARSZTATY

Dostosowane pod potrzeby branży i przedsiębiorstwa. Prowadzone przez doświadczonych trenerów.

TRANSFORMACJA

Poukładanie firmy i procesów na bazie systemu Lean.

ZOBACZ PEŁNĄ OFERTĘ

Co możesz zyskać?

Transformacja i organizacja
Obszaru montażu i pakowania wg metodyki TWI

Nowe stanowisko pakowania
  • Podniesienie efektywności procesu pakowania o 30%
  • Skrócenie czasu przezbrojenia stanowisk o 50%
  • Skrócenie czasu wdrażania nowych pracowników 0 60%
  • Poprawa ergonomii pracy
  • Stabilizacja jakości w procesie

Planowanie – analiza obciążeń stanowisk

Przykład case study - Planowanie obciążenia stanowisk
  • Precyzyjne określanie czasu potrzebnego na realizację zlecenia
  • Analiza obciążenia stanowisk pracy
  • Precyzyjne określenie kosztów zlecenia
  • Efektywniejsze planowanie zasobów we wszystkich procesach

Rejestr reklamacji – aplikacja zgodna z wymaganiami IATF

Excel - Baza reklamacji
  • Stworzenie systemu archiwizacji i analizy reklamacji oraz działań naprawczych.
  • Skrócenie czasu wprowadzania danych o 15%
  • Systemowe zamknięcie działań krótkoterminowych w czasie 48 h
  • Wyeliminowanie błędów i pominięć danych

Więcej przykładów

Sprawdź  inne przykłady

SPRAWDZAM

Wielkość firmy ma znaczenie

Współpraca ze względu na wielkość firmy:

1. Firma powyżej 150 osób
– szeroka kadra średniego szczebla (kierownicy, dyrektorzy) – poziom decyzyjności w działaniach operacyjnych i doskonalących jest na ich barkach, ścisła współpraca realizowana jest na tych poziomie
– osoba odpowiedzialna za działania systemowe (np. pełnomocnik SZJ) – odpowiedzialna za utrzymanie i rozwój wg wymagań systemowych
– dostępność czasowa na realizację działań doskonalących i systemowych
– szerokie kompetencji i ich ciągły rozwój
– stabilna pozycja, po dynamicznym wzroście

Współpraca opiera się w głównej mierze na realizacji projektów/warsztatów w celu rozwiązywania konkretnych problemów i wyzwań. Warsztaty są krótkoterminowymi działaniami, głównie w obszarach pilotażowych. Kolejny etap to projekty długoterminowe z konkretnym celem do osiągnięcia.

Wariant 2: przykładowa firma pomiędzy 50-150 osób
– faza rozwoju jest szybka
– nowe wygrane projekty wymuszają dostosowanie się do celów
– przepływ informacji jest coraz bardziej utrudniony
– wzrostem zatrudnienia często przykrywane są nieefektywne procesy
– miejsc do poprawy jest w każdym obszarze firmy
– nie ma kogoś kto panuje nad całością
– częste gaszenie pożarów, przykrywa możliwości doskonalenia i poprawy efektywności

Współpraca opiera się na ciągłej współpracy w ramach rozwoju organizacji i ciągle pojawiających się nowych potrzeb. Jesteśmy wsparciem w rozwiązywania wszelakich problemów. Stanowimy nie tylko wsparcie doradcze, ale też wykonawcze, jesteśmy w pewnym stopniu outsorcingiem inżynierów. Do organizacji wnosimy kompetencje, których w danym momencie brakuje. Jeżeli jest potencjał w ludziach to podnosimy ich kompetencje w ramach potrzeb. Współpraca jest bardzo dynamiczna, często dostosowana do obecnych wyzwań.

Wariant 3: firmy poniżej 50 osób
– stabilny poziom produkcji
– są plany wzrostowe, ale raczej nie skokowe
– poziom komunikacji na w miarę przyzwoitym poziomie, jednak zdarzają się wpadki
– wymagania systemowe częściowo spełnione, ale dużo pracy w tym zakresie
– zespół to specjaliście w swoich procesach, czasem z brakiem innych doświadczeń

Współpraca polega na wskazaniu kierunku rozwoju firmy. Wybraniu obszarów pilotażowych do rozwoju. Wsparciu odpowiednimi narzędziami wykorzystywanymi w branży. Dostosowaniu poziomu procedur systemowych do możliwości czasowych osób w firmie. Stanowimy w firmie odpowiednie kompetencje, których brakuje i doświadczenie z innych firm.

Jak przygotowujemy i realizujemy projekt?

Badanie potrzeb

Podczas spotkania online doprecyzowujemy oczekiwania i wspólnie określamy optymalne rozwiązanie.

Oferta współpracy

Propozycja oferty Lean Action Plan i omówienie współpracy na podstawie zebranych informacji.

Realizacja działań

Przeprowadzenie działań zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami i harmonogramem.

Follow up

Zaproponujemy spotkanie po ustalonym czasie i sprawdzimy postęp realizacji planu.

Uporządkowany regał z narzędziami po zastosowaniu systemu 5S
Wizualizacja postępu działań 5S

Referencje

„Szczerze polecam współpracę z firmą Lean Action Plan. Ich wiedza jest przekazywana w efektywny sposób, a ich pomoc nie kończy się tylko na tym. Rzetelnie koordynują realizacje projektów, które pozwalają osiągnąć założone cele.

Marcin Rogala
Właściciel firmy WHEEL TRADE

Realizacja projektu przebiegła sprawnie i bez żadnych zakłóceń. Pomimo ograniczeń czasowych konsultanci firmy Lean Action Plan byli bardzo elastyczni i całość prac przekazali przed wstępnie ustalonym terminem.

Tenneco Automotive
Eastern Europe Division

„Serdecznie polecam współpracę z firmą Lean Action Plan. Jest to stabilny partner do współpracy wykraczający zaangażowaniem poza ramy projektu. Konsultanci w/w firmy proponują kreatywne rozwiązania oraz angażują ludzi utrwalając tym samym wprowadzane zmiany.”

Tomasz Gadomski
właściciel

6 rad jak usprawnić transport wewnętrzny i magazynowy w firmie

Odbierz poradnik w formacie pdf oraz kolejne przewodniki z cyklu „Poradniki Lean”.

Sprawdź materiały dedykowane dla branży!

Metconcept - referencje Lean Action Plan
EPA logo referencje lean
Metconcept - referencje Lean Action Plan
EPA logo referencje lean
ZOBACZ WIĘCEJ

   KONTAKT

  • Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
  • Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego. 
  • W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.

NAPISZ DO NAS

KONTAKT BEZPOŚREDNI

Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta