Branża | Druk wielkoformatowy |
---|---|
Zatrudnienie | +50 |
Produkcja | druk |
Główne procesy | sitodruk |
Założenia | usprawnienie procesów zarządzania zamówieniami, monitorowanie postępów produkcji oraz poprawa komunikacji w zespole. |
Redukcja błędów w zamówieniach.
Zmniejszenie przestojów produkcyjnych.
Zdecydowanie polecam współpracę z firmą Lean Action Plan, ponieważ stanowią merytoryczne i narzędziowe wsparcie do zarządzania firmy.
KAPS
Wyzwania klienta
Firma drukarska, specjalizująca się w produkcji korzystającej z sitodruku, od lat dąży do poprawy efektywności swoich procesów produkcyjnych. Wzrost liczby zamówień oraz rosnące problemy związane z zarządzaniem produkcją skłoniły firmę do zaprojektowania dedykowanej aplikacji. Celem aplikacji jest usprawnienie procesów zarządzania zamówieniami, monitorowanie postępów produkcji oraz poprawa komunikacji w zespole.
Cele Aplikacji
Główne cele aplikacji to:
- Centralizacja informacji o zamówieniach.
- Umożliwienie śledzenia postępów produkcji w czasie rzeczywistym.
- Poprawa komunikacji między pracownikami.
- Automatyczne obliczanie wydajności, kosztów produkcji oraz marżowości zamówienia.
Funkcjonalności Aplikacji
Zarządzanie Zamówieniami
- Rejestracja zamówień: Aplikacja umożliwia wprowadzanie i aktualizację zamówień przez dział sprzedaży.
- Obliczanie wydajności: Na podstawie danych z elektronicznych kart pracy, aplikacja automatycznie oblicza wydajność w oparciu o zakładane normy stanowiska.
- Obliczanie kosztów produkcji: Uwzględniając koszty procesu aplikacji automatycznie oblicza koszty poszczególnych zamówień.
Monitorowanie Postępów Produkcji
- Śledzenie postępów: Pracownicy mogą aktualizować status swoich zadań, co umożliwia śledzenie postępów produkcji w czasie rzeczywistym.
- Wizualizacja postępu: System automatycznie wyświetla przebieg zamówienia przechodzącego przez produkcję w czasie
- Rejestracja czasu pracy: Aplikacja rejestruje i zlicza czas pracy, pracowników obsługujących poszczególne procesy (np. Sitodruk, Tunel, Pakowanie) w danym dniu.
Komunikacja
- Dane podstawowe: Aplikacja wymienia dane między modułami, dzięki czemu pracownicy produkcyjni posiadają podstawowe informacje o zamówieniu np.:
- rodzaj zamówionej odzieży
- miejsca zadruku
- liczba kolorów
- rozmiary
- podgląd nadruku
- Dane magazynowe: Pracownik posiada także informacje, że może rozpoczynać przezbrojenie sitodruku dzięki informacji, że odpowiednia ilość np. koszulek do zadruku znajduje się na magazynie i została już policzona i zarezerwowana dla danego zamówienia.
Etapy Wdrożenia
- Analiza potrzeb: Zidentyfikowanie kluczowych wymagań i funkcjonalności.
- Projektowanie UI/UX: Stworzenie intuicyjnego interfejsu użytkownika.
- Testowanie: Przeprowadzenie testów funkcjonalnych i integracyjnych.
- Szkolenie pracowników: Szkolenia dla użytkowników końcowych.
- Wdrożenie: Uruchomienie aplikacji w środowisku produkcyjnym.
Wyniki
Po wdrożeniu aplikacji, firma zauważyła znaczące usprawnienia w procesach produkcyjnych:
- Redukcja błędów: Centralizacja informacji o zamówieniach znacznie zmniejszyły liczbę pomyłek.
- Zwiększona efektywność: Monitorowanie postępów w czasie rzeczywistym pozwoliło na szybsze reagowanie na opóźnienia.
- Zwiększone zyski: Automatyczne obliczanie kosztów produkcyjnych pozwoliły na określenie nie rentownych zamówień, których wyceny zostały zmodernizowane
- Lepsza komunikacja: Połączenie w aplikacji informacji z procesów magazynowych pozwoliło na lepsze zarządzanie produkcją oraz wykluczenie sytuacji, w których rozpoczęte zamówienia nie mogą być dokończone poprzez brak odpowiedniej ilości nakładów.
- Lokalizacja wąskich gardeł: Nałożone dane produkcyjne na oś czasu pozwoliły na identyfikację miejsc wymagających od kadry zarządzającej optymalizacji.
Wnioski
Stworzenie dedykowanej aplikacji dla pracowników sitodruku okazało się kluczowym krokiem w rozwoju firmy. Dzięki rozwiązaniom, firma mogła znacząco poprawić swoje procesy produkcyjne, co przełożyło się na wyższą jakość usług oraz zadowolenie klientów. Aplikacja stała się nieodłącznym elementem codziennej pracy, zapewniając sprawne zarządzanie zamówieniami i lepszą komunikację w zespole.
KONTAKT BEZPOŚREDNI
Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta
ul. Wrocławska 87, 30-011 Kraków
pl. Solny 14 lok. 3, 50-062 Wrocław
Działamy na terenie całej Polski.