SMED – drukarnia

BranżaDrukarska
Zatrudnienie+50
ProdukcjaPrzezbrojenie maszyny drukarskiej
Główne procesySitodruk, pakowanie
ZałożeniaPodniesienie wydajności. Zwiększenie dostępności urządzeń do produkcji. Zmniejszenie kosztów przezbrojenia. Stabilizacja czasu przezbrojenia na potrzeby procesu planowania produkcji.
15%

Skrócenie czasu przezbrojenia o 15% przez wdrożenie Checklisty

12%

Redukcja problemów jakościowych o 12% poprzez wdrożenie kontroli sit przed przezbrojeniem

Spojrzenie biznesowe to element, który wyróżnia konsultantów Lean Action Plan. Dostrzegają potencjał i są w stanie szybko wprowadzić, wspólnie z pracownikami, odpowiednie rozwiązania.

Opinion Strefa Druku Sp. z o.o.

Straty klienta

  • Dzienny czas przezbrojenia jednego urządzenia do druku – 4h

  • Brak standaryzacji procesu generował problemy jakościowe związane ze złą kalibracją

  • Niski poziom wykorzystania maszyn do sitodruku – OEE 30%

  • Niska efektywność planowania uzależniona od wysokich wahań czasów przezbrojeń

Podjęte działania

  • Nagranie i analiza procesu przezbrojenia

  • Klasyfikacja czynności na zewnętrzne, wewnętrzne i zbędne

  • Wdrożenie Checklist – eliminacja czynności zewnętrznych oraz zbędnych

  • Przeprowadzenie testu dla nowej organizacji procesu [Fot 1]

Uzyskane korzyści

Skrócenie czasu przezbrojenia o 15% przez wdrożenie Checklisty

Redukcja problemów jakościowych o 12% poprzez wdrożenie kontroli sit przed przezbrojeniem [Fot 2]

Opracowanie planu działania na skrócenie czasu przezbrojenia o 47%  [Fot 3]

Przykład case study SMED w drukarni - diagram spaghetti

Fot. 1 – Diagram spaghetti

 

 

Fot. 2 – Kontrola jakości sit

 

 

Fot. 3 – Pozycjonowanie sit

 

 

Szukasz rozwiązania dla swojej firmy? Napisz do nas!

Odpowiemy w ciągu 1. dnia roboczego, aby porozmawiać o Twoich wyzwaniach.


   KONTAKT

  • Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
  • Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego. 
  • W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.

NAPISZ DO NAS

KONTAKT BEZPOŚREDNI

Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta