Lista kontrolna wymagań ISO 9001 według działów firmy

ISO 9001 to międzynarodowy standard dotyczący zarządzania jakością. Wymaga on od przedsiębiorstw, aby stosowały skuteczne metody i narzędzia, które umożliwią im osiągnięcie wysokiej jakości produktów i usług oraz zadowolenia klientów. Jednym z narzędzi, które można wykorzystać w celu spełnienia wymagań ISO 9001, są listy kontrolne. Dzięki nim można upewnić się, że wszystkie niezbędne elementy procesu są wykonywane zgodnie z wymaganiami.

Specjalnie dla Twojej organizacji przygotowaliśmy listę kontrolną (checklistę) według wymagań ISO 9001, która jest narzędziem wspierającym w zapewnieniu zgodności z wymaganiami normy ISO 9001 oraz w ciągłym doskonaleniu procesów biznesowych. Lista kontrolna to zbiór pytań, które pozwalają na ocenę zgodności działów organizacji z wymaganiami ISO 9001 oraz na identyfikację obszarów wymagających ulepszeń.

Dlaczego warto pobrać listę kontrolną?

  • Dowiesz się, czy system zarządzania jakością w Twojej organizacji spełnia wymagania
  • Sprawdzisz, który obszar wymaga poprawy
  • Poprawisz efektywność i wydajność procesów biznesowych
  • Unikniesz błędów i pomyłek
  • Zwiększysz satysfakcję klientów

Ponad 100 szczegółowych pytań dla 20 działów!

POBIERZ LISTĘ KONTROLNĄ

Szkolenie Online
Audytor wewnętrzny ISO 9001:2015

Uprawnienia audytora wewnętrznego ISO 9001
Ocenianie spełnienia wymagań normy ISO 9001:2015
Planowanie procesów zgodnie z wymaganiami normy

Uzyskaj certyfikat audytora wewnętrznego bez wychodzenia z domu!

🔒 Gwarancja jakości — tydzień na zwrot 

Zobacz szkolenie
Certyfikat ISO 9001 audytor wewnętrzny online

Przykładowe pytania według działów

Dział Sprzedaży

  • Czy wszyscy pracownicy są przeszkoleni w zakresie oferowanych produktów lub usług?
  • Czy w ofercie znajdują się tylko produkty/usługi, które zostały zaakceptowane przez dział produkcji?
  • Czy proces sprzedaży jest odpowiednio dokumentowany?

Dział Produkcji

  • Czy w trakcie produkcji stosowane są tylko zatwierdzone procesy i procedury?
  • Czy wszystkie narzędzia i maszyny są regularnie przeglądane i konserwowane?
  • Czy każde zlecenie produkcyjne jest odpowiednio dokumentowane i śledzone?

Dział Logistyki

  • Czy procesy magazynowania są odpowiednio dokumentowane?
  • Czy przesyłki są śledzone od momentu nadania do odbioru?
  • Czy wszelkie odstępstwa od standardowych procesów logistycznych są dokumentowane i analizowane?

Dział Zamówień i Zakupów

  • Czy przed zamówieniem towarów lub usług dokonywana jest ich analiza pod kątem jakości?
  • Czy proces zakupowy jest odpowiednio dokumentowany?
  • Czy ocena dostawców jest przeprowadzana regularnie?

Dział Kontroli Jakości

  • Czy wszystkie produkty przechodzą przez kontrolę jakości?
  • Czy procesy kontroli jakości są odpowiednio dokumentowane?
  • Czy wszelkie niezgodności w jakości są dokumentowane i analizowane?

Dział Technologii/Techniczny

  • Czy wszystkie procesy technologiczne są dokumentowane i weryfikowane?
  • Czy w razie potrzeby aktualizowane są instrukcje techniczne?
  • Czy nowe produkty lub usługi są testowane przed wprowadzeniem na rynek?

Dział Utrzymania Ruchu

  • Czy wszystkie maszyny i urządzenia są regularnie serwisowane i konserwowane?
  • Czy wszelkie usterki są dokumentowane i naprawiane w odpowiednim czasie?
  • Czy dział utrzymania ruchu prowadzi zaplecze części zamiennych?

Sprawdź, czy Twój system zarządzania jakością spełnia wymagania!

🎁 Ponad 100 pytań dla 20 działów firmy według ISO 9001!

    Chcesz dostęp do jeszcze większej listy pytań kontrolnych?
    Od 10 do 20 pytań dla każdego z działów:

    • Dział Sprzedaży
    • Dział Produkcji
    • Dział Logistyki
    • Dział Zamówień i Zakupów
    • Dział Kontroli Jakości
    • Dział Technologii/Techniczny
    • Dział Utrzymania Ruchu
    • Dział Magazynu Surowca
    • Dział Magazynu Wyrobów Gotowych
    • Dział Kadr/HR
    • Dział Marketingu
    • Dział IT
    • Dział Bezpieczeństwa i Higieny Pracy
    • Dział Badań i Rozwoju
    • Dział Planowania Produkcji
    • Dział Optymalizacji Procesów Produkcyjnych
    • Dział ds. Administracyjnych
    • Dział Prawny
    • Dział Obsługi Klienta
    • Dział System Zarządzania Jakością
    • Zarząd

    Sprawdź, czy Twój system zarządzania jakością spełnia wymagania!

    🎁 Ponad 100 pytań dla 20 działów firmy według ISO 9001!