WDROŻENIE PROJEKTU LAYOUT – USTAWIENIE MASZYN NA HALI PRODUKCYJNEJ
Rozwiązanie problemów takich jak chaos na produkcji, nieefektywność procesów, niska wydajność maszyn i pracowników czy marnotrawstwo.
Na czym polega projekt?
Zacznijmy od tego — czym jest Layout – widok z lotu ptaka na cały obszar lub fragment pomieszczenia z umiejscowieniem wszystkich elementów. W kontekście zarządzania produkcją obszarem ukazanym na layoucie jest hala produkcyjna, a najistotniejszymi elementami z punktu widzenia Lean są maszyny i stanowiska robocze.
Firmy planując zakup dodatkowych maszyn, często poświęcają niewystarczającą ilość czasu na rozplanowanie ich rozmieszczenia, dodatkowo nie kierując się przy tym zasadami Lean. Nie traktują dużych odległości pomiędzy stanowiskami jako problemu oraz nie zwracają uwagi na ciągłość przepływu materiału. W konsekwencji na hali produkcyjnej powstają marnotrawstwa w postaci nadmiernego transportu, zapasów międzyoperacyjnych czy zbędnych ruchów poprzez redukcje dostępnej przestrzeni, zarówno w skali makro, jak i mikro.
Sprawdź odcinek podcastu Produkcja bez chaosu!
Jak wygląda współpraca w ramach projektu?
Każdą współpracę rozpoczynamy od badania potrzeb. Podczas pierwszych niezobowiązujących spotkań online doprecyzowujemy oczekiwania i wspólnie określamy optymalne rozwiązania. Poznanie dokładne zakresu projektu będzie możliwe po konsultacjach.
Przykładowy harmonogram:
Zmiana obecnego layoutu
Nowa fabryka
Pracujemy na terenie całej Polski.
Ramy czasowe poznasz już po pierwszych konsultacjach.
Podczas projektu będziesz otrzymywał raporty z bieżących postępów.
Co możesz zyskać?
Opracowanie Layout’u
- Aktualny layout hali produkcyjnej w pliku w formacie *.cad
- Oznaczenie nazw urządzeń, szafek elekt., pól odkładczych i innych elementów hali
- Wizualizacja przepływu: surowców, półproduktów, wyrobów gotowych
- Możliwość symulacji nowego ustawienia maszyn
Analiza przepływu materiału
- Usprawnienie pracy spawania – eliminacja szukania 25 minut dziennie/osoba
- Wizualizacja wyposażenia
- Sprawne narzędzia adekwatne do wykonywanych czynności
Ile trwa projekt Layout i ile kosztuje?
Czas trwania w głównej mierze zależy od wielkości firmy (ilości obszarów, powierzchni produkcyjnej) przykładowo dla firm, gdzie:
1. Poniżej 2 000 m2 – produkcja jednorodna – realizacja: 2 tygodnie
2. Pomiędzy 2 000, a 10 000 m2 – produkcja rozwijająca się, z dużą ilością zmian procesowych i maszynowych, naturalna ewolucja układu na hali produkcyjnej, zwiększająca się ilość procesów logistycznych – realizacja: 3 tygodnie, w wariancie z mapowaniem procesów produkcyjnych 6 tygodni
3. Powyżej 10 000m2 – szeroki asortyment, szeroka specjalizacja, bardzo duży wpływ logistyki wewnętrznej – realizacja: 8 tygodni, w wariancie mapowania procesów produkcyjnych 12 tygodni
Wartość projektu zależy od szczegółowego harmonogramu wg:
– ilości maszyn
– powierzchni produkcyjnej
– szerokości asortymentu
– dostępnych danych procesowych (bom, marszruta, capacity)
– wielkości magazynu
– zakresu prac logistyki wewnętrznej
– realizacji dodatkowego projektu związanego z mapowanie procesów (VSM)
Wartość zależy od stopnia zaangażowania czasowego w projekt:
Stawka dzienna 3 500 – 5 000 zł netto za dzień doradczy
Stawka dzienna 5 000 – 6 500 zł netto za dzień warsztatowy
+ koszty logistyki
Przy korzyściach takich jak:
– eliminacja 30% nadmiernego transportu
– wzrostu wydajności o 15%
Zakładany ROI z inwestycji to: 4 – 8
Przykładowe efekty i produkty
- Sekwencje operacji dla kluczowych rodzin produktów (w formacie Excel);
- narzędzie do grupowania wyrobów w grupy rodzin w oparciu o sekwencje operacji – kluczowe narzędzie do definiowania strumieni wartości w organizacji (w formacie Excel);
- analiza Pareto udziału grup produktów w produkcji (w formacie Excel);
- macierz czasów cyklu dla wszystkich operacji (w formacie Excel);
- rysunek AutoCAD nowego layoutu z uwzględnieniem:
a) obszarów roboczych oraz procesowych,
b) pól odkładczych
c) miejsc składowania zapasów międzyoperacyjnych
d) ścieżek transportowych
Jak przygotowujemy i realizujemy projekt?
Badanie potrzeb
Podczas spotkania online doprecyzowujemy oczekiwania i wspólnie określamy optymalne rozwiązanie.
Oferta współpracy
Propozycja oferty Lean Action Plan i omówienie współpracy na podstawie zebranych informacji.
Realizacja działań
Przeprowadzenie działań zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami i harmonogramem.
Follow up
Zaproponujemy spotkanie po ustalonym czasie i sprawdzimy postęp realizacji planu.
Interesują Cię warsztaty Layout? Uzupełnij formularzy, aby poznać szczegóły.
Zostaw kontakt, odzwonimy i porozmawiamy, czy warsztat sprawdzi się w Twojej firmie.
Referencje
„Polecamy współpracę z firmą Lean Action Plan z uwagi na wytrwałość w realizowaniu działań oraz metodyczne podejście do ich organizacji.”
Leszek Dubiel
Wiceprezes zarządu
KONTAKT BEZPOŚREDNI
Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta
ul. Wrocławska 87, 30-011 Kraków
pl. Solny 14 lok. 3, 50-062 Wrocław
Działamy na terenie całej Polski.