Zarządzanie zamówieniami i postępem prac w procesie sitodruku

Branża

Druk wielkoformatowy

Zatrudnienie+50
Produkcjadruk
Główne procesysitodruk
Założenia

usprawnienie procesów zarządzania zamówieniami, monitorowanie postępów produkcji oraz poprawa komunikacji w zespole.

98%

Redukcja błędów w zamówieniach.

73%

Zmniejszenie przestojów produkcyjnych.

Zdecydowanie polecam współpracę z firmą Lean Action Plan, ponieważ stanowią merytoryczne i narzędziowe wsparcie do zarządzania firmy.

KAPS

Wyzwania klienta

  • Brak centralizacji informacji o zamówieniach, co prowadziło do pomyłek i opóźnień.

  •  Trudności w śledzeniu postępów realizacji poszczególnych zadań.

  • Czasochłonne obliczenie kosztów produkcji.

  • Brak możliwości obliczenia wydajności poszczególnych stanowisk.

Firma drukarska, specjalizująca się w produkcji korzystającej z sitodruku, od lat dąży do poprawy efektywności swoich procesów produkcyjnych. Wzrost liczby zamówień oraz rosnące problemy związane z zarządzaniem produkcją skłoniły firmę do zaprojektowania dedykowanej aplikacji. Celem aplikacji jest usprawnienie procesów zarządzania zamówieniami, monitorowanie postępów produkcji oraz poprawa komunikacji w zespole.

Cele Aplikacji

Główne cele aplikacji to:

    • Centralizacja informacji o zamówieniach.
    • Umożliwienie śledzenia postępów produkcji w czasie rzeczywistym.
    • Poprawa komunikacji między pracownikami.
    • Automatyczne obliczanie wydajności, kosztów produkcji oraz marżowości zamówienia.

Funkcjonalności Aplikacji

Zarządzanie Zamówieniami

  • Rejestracja zamówień: Aplikacja umożliwia wprowadzanie i aktualizację zamówień przez dział sprzedaży.
  • Obliczanie wydajności: Na podstawie danych z elektronicznych kart pracy, aplikacja automatycznie oblicza wydajność w oparciu o zakładane normy stanowiska.
  • Obliczanie kosztów produkcji: Uwzględniając koszty procesu aplikacji automatycznie oblicza koszty poszczególnych zamówień.
zarządzanie zamówieniami sitodruk

Monitorowanie Postępów Produkcji

  • Śledzenie postępów: Pracownicy mogą aktualizować status swoich zadań, co umożliwia śledzenie postępów produkcji w czasie rzeczywistym.
  • Wizualizacja postępu: System automatycznie wyświetla przebieg zamówienia przechodzącego przez produkcję w czasie
  • Rejestracja czasu pracy: Aplikacja rejestruje i zlicza czas pracy, pracowników obsługujących poszczególne procesy (np. Sitodruk, Tunel, Pakowanie) w danym dniu.
zarządzanie zamówieniami sitodruk
Aplikacja: zarządzanie zamówieniami i postępem prac

Komunikacja

  • Dane podstawowe: Aplikacja wymienia dane między modułami, dzięki czemu pracownicy produkcyjni posiadają podstawowe informacje o zamówieniu np.:
    • rodzaj zamówionej odzieży
    • miejsca zadruku
    • liczba kolorów
    • rozmiary
    • podgląd nadruku
  • Dane magazynowe: Pracownik posiada także informacje, że może rozpoczynać przezbrojenie sitodruku dzięki informacji, że odpowiednia ilość np. koszulek do zadruku znajduje się na magazynie i została już policzona i zarezerwowana dla danego zamówienia.
zarządzanie zamówieniami sitodruk

Etapy Wdrożenia

  1. Analiza potrzeb: Zidentyfikowanie kluczowych wymagań i funkcjonalności.
  2. Projektowanie UI/UX: Stworzenie intuicyjnego interfejsu użytkownika.
  3. Testowanie: Przeprowadzenie testów funkcjonalnych i integracyjnych.
  4. Szkolenie pracowników: Szkolenia dla użytkowników końcowych.
  5. Wdrożenie: Uruchomienie aplikacji w środowisku produkcyjnym.

Wyniki

Po wdrożeniu aplikacji, firma zauważyła znaczące usprawnienia w procesach produkcyjnych:

    • Redukcja błędów: Centralizacja informacji o zamówieniach znacznie zmniejszyły liczbę pomyłek.
    • Zwiększona efektywność: Monitorowanie postępów w czasie rzeczywistym pozwoliło na szybsze reagowanie na opóźnienia.
    • Zwiększone zyski: Automatyczne obliczanie kosztów produkcyjnych pozwoliły na określenie nie rentownych zamówień, których wyceny zostały zmodernizowane
    • Lepsza komunikacja: Połączenie w aplikacji informacji z procesów magazynowych pozwoliło na lepsze zarządzanie produkcją oraz wykluczenie sytuacji, w których rozpoczęte zamówienia nie mogą być dokończone poprzez brak odpowiedniej ilości nakładów.
    • Lokalizacja wąskich gardeł: Nałożone dane produkcyjne na oś czasu pozwoliły na identyfikację miejsc wymagających od kadry zarządzającej optymalizacji.
Aplikacja: zarządzanie zamówieniami i postępem prac
zarządzanie zamówieniami i postępem prac
zarządzanie zamówieniami

Wnioski

Stworzenie dedykowanej aplikacji dla pracowników sitodruku okazało się kluczowym krokiem w rozwoju firmy. Dzięki rozwiązaniom, firma mogła znacząco poprawić swoje procesy produkcyjne, co przełożyło się na wyższą jakość usług oraz zadowolenie klientów. Aplikacja stała się nieodłącznym elementem codziennej pracy, zapewniając sprawne zarządzanie zamówieniami i lepszą komunikację w zespole.

Szukasz rozwiązania dla swojej firmy? Napisz do nas!

Odpowiemy w ciągu 1. dnia roboczego, aby porozmawiać o Twoich wyzwaniach.


KONTAKT BEZPOŚREDNI

Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta