Diagnoza – okna PCV

BranżaProdukcji okien
Zatrudnienie+25
ProdukcjaOkna oraz drzwi PCV i aluminium
Główne procesyCięcie, frezowanie, zgrzewanie, uszczelnianie, okuwanie, szklenie
ZałożeniaAnaliza efektywności procesów produkcyjnych, określenie możliwości obniżenia poziomu zapasów oraz poprawa planowania produkcji
20%

Skrócenia transportu o 20%

58%

Identyfikacja wąskiego gardła i możliwości wzrostu jego wydajności o 58%

„Chcielibyśmy polecić firmę Lean Action Plan jako partnera w działaniach związanych z tematyką Lean. Realizowana przez konsultantów diagnoza jest rzeczowa i oparta na danych, a rekomendacje dotyczące poszczególnych projektów — poparte konkretnymi założeniami.”

Maciej Nowosielski
Prezes Zarządu

Straty klienta

  • Średni czas realizacji zlecenia – 3 tygodnie

  • Długość trasy każdego produkowanego elementu – 554 m [Fot 1]

  • Nierównomierne obciążenie stanowisk (115 szt. dziennie i 26 szt. dziennie na jednej linii)

  • Brak organizacji stanowisk – zbędne szukanie, przekładanie, chodzenie, niszczenie materiałów [Fot 2]

Podjęte działania

  • Analiza metodyki zarządzania oraz procesu planowania

  • Analiza przepływu materiału na hali produkcyjnej

  • Obserwacja procesów produkcyjnych – identyfikacja marnotrawstw

  • Pomiary zapasów: wielkość, ilość, miejsca składowania, zajmowana powierzchnia.

Uzyskane korzyści

Propozycja zmiany layoutu hali produkcyjnej i skrócenia transportu o 20%

Identyfikacja wąskiego gardła i możliwości wzrostu jego wydajności o 58%

Plan na zmniejszenie powierzchni buforów międzyoperacyjnych o 70% (do 315 m2)

Fot. 1 – Zastawione przejścia transportowe

 

 

Fot. 2 – Brak organizacji miejsca pracy

Szukasz rozwiązania dla swojej firmy? Napisz do nas!

Odpowiemy w ciągu 1. dnia roboczego, aby porozmawiać o Twoich wyzwaniach.


   KONTAKT

  • Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
  • Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego. 
  • W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.

NAPISZ DO NAS

KONTAKT BEZPOŚREDNI

Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta