AUTOMOTIVE (Tier 1, Tier 2, Tier 3)
– rozwój firmy i poprawa procesów
Czy u ciebie również
pojawiają się te problemy?
Brak odpowiedniego planu produkcji – „niby masz długoterminowy plan zamówień, ale ciężko go zrealizować optymalnie”
Nierównomierność obciążenia maszyn/ludzi – „zmienność powoduje raz jest tak dużo pracy, że ciężko wyrobić, a drugi raz trzeba szukać na siłę zajęcia”
Wzrost wymagań systemowych – „co audyt to nowe działania, brakuje kompetencji i czasu na ich wdrożenie”
Priorytetowe obszary do usprawnień:
Poprawa planowania – plan produkcji, monitorowanie, przepływ informacji, wskaźnik wysyłki na czas, wyrównanie obciążenia
Organizacja layoutu – przepływ materiału, gniazda produkcyjne, minimalizacja transportu, optymalne wykorzystanie powierzchni mimo „braku miejsca”
Aplikacje wspierające codzienną pracę – rejestr pomiarowy, rejestr reklamacji, audyt wyrobów gotowych, audyty warstwowe, capacity
Co możesz zyskać?
Wielkość firmy ma znaczenie
Współpraca ze względu na wielkość firmy:
1. Firma powyżej 150 osób
– szeroka kadra średniego szczebla (kierownicy, dyrektorzy) – poziom decyzyjności w działaniach operacyjnych i doskonalących jest na ich barkach, ścisła współpraca realizowana jest na tych poziomie
– osoba odpowiedzialna za działania systemowe (np. pełnomocnik SZJ) – odpowiedzialna za utrzymanie i rozwój wg wymagań systemowych
– dostępność czasowa na realizację działań doskonalących i systemowych
– szerokie kompetencji i ich ciągły rozwój
– stabilna pozycja, po dynamicznym wzroście
Współpraca opiera się w głównej mierze na realizacji projektów/warsztatów w celu rozwiązywania konkretnych problemów i wyzwań. Warsztaty są krótkoterminowymi działaniami, głównie w obszarach pilotażowych. Kolejny etap to projekty długoterminowe z konkretnym celem do osiągnięcia.
Wariant 2: przykładowa firma pomiędzy 50-150 osób
– faza rozwoju jest szybka
– nowe wygrane projekty wymuszają dostosowanie się do celów
– przepływ informacji jest coraz bardziej utrudniony
– wzrostem zatrudnienia często przykrywane są nieefektywne procesy
– miejsc do poprawy jest w każdym obszarze firmy
– nie ma kogoś kto panuje nad całością
– częste gaszenie pożarów, przykrywa możliwości doskonalenia i poprawy efektywności
Współpraca opiera się na ciągłej współpracy w ramach rozwoju organizacji i ciągle pojawiających się nowych potrzeb. Jesteśmy wsparciem w rozwiązywania wszelakich problemów. Stanowimy nie tylko wsparcie doradcze, ale też wykonawcze, jesteśmy w pewnym stopniu outsorcingiem inżynierów. Do organizacji wnosimy kompetencje, których w danym momencie brakuje. Jeżeli jest potencjał w ludziach to podnosimy ich kompetencje w ramach potrzeb. Współpraca jest bardzo dynamiczna, często dostosowana do obecnych wyzwań.
Wariant 3: firmy poniżej 50 osób
– stabilny poziom produkcji
– są plany wzrostowe, ale raczej nie skokowe
– poziom komunikacji na w miarę przyzwoitym poziomie, jednak zdarzają się wpadki
– wymagania systemowe częściowo spełnione, ale dużo pracy w tym zakresie
– zespół to specjaliście w swoich procesach, czasem z brakiem innych doświadczeń
Współpraca polega na wskazaniu kierunku rozwoju firmy. Wybraniu obszarów pilotażowych do rozwoju. Wsparciu odpowiednimi narzędziami wykorzystywanymi w branży. Dostosowaniu poziomu procedur systemowych do możliwości czasowych osób w firmie. Stanowimy w firmie odpowiednie kompetencje, których brakuje i doświadczenie z innych firm.
Jak przygotowujemy i realizujemy projekt?
Badanie potrzeb
Podczas spotkania online doprecyzowujemy oczekiwania i wspólnie określamy optymalne rozwiązanie.
Oferta współpracy
Propozycja oferty Lean Action Plan i omówienie współpracy na podstawie zebranych informacji.
Realizacja działań
Przeprowadzenie działań zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami i harmonogramem.
Follow up
Zaproponujemy spotkanie po ustalonym czasie i sprawdzimy postęp realizacji planu.
Referencje
„Szczerze polecam współpracę z firmą Lean Action Plan. Ich wiedza jest przekazywana w efektywny sposób, a ich pomoc nie kończy się tylko na tym. Rzetelnie koordynują realizacje projektów, które pozwalają osiągnąć założone cele.”
Dariusz Wichliński
Właściciel firmy WT. Sp z.o.o
KONTAKT
- Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
- Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego.
- W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.
NAPISZ DO NAS
KONTAKT BEZPOŚREDNI
Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta
ul. Wrocławska 87, 30-011 Kraków
pl. Solny 14 lok. 3, 50-062 Wrocław
Działamy na terenie całej Polski.