Elektroniczne Karty Kanban

CASE STUDY 238

Aplikacja do zarządzania kartami Kanban

  • Branża: Automotive

  • Obszar: Zmniejszenie czasu potrzebnego na uzupełnienie zapasów

  • Obszar dodatkowy: Zwiększenie efektywności osób dostarczających komponenty na stanowiska produkcyjne

  • Zatrudnienie: 200

Elektroniczne karty kanban
50%
Ilość ruchów logistyków wewnętrznych zmniejszona o ponad 50%
100%

Zredukowanie czasu oczekiwania na załadunek o 100%

Wyzwania klienta

Zbędna ilość ruchów

wykonywana przez „mleczarzy”

Trudność w śledzeniu

efektywności pracowników zaopatrzenia

Brak informacji

o konieczności uzupełnienia stanów

Podjęte działania

  • Analiza procesu

  • Zaprojektowanie aplikacji uwzględniającej różne stanowiska pracy

  • Przekazanie aplikacji i szkolenie pracowników

  • Zaprojektowanie i wykonanie wskaźników dot. pracowników logistyki wewnętrznej

Uzyskane korzyści

  • Ilość ruchów logistyków wewnętrznych zmniejszona o ponad 50%

  • Zredukowanie czasu oczekiwania na załadunek o 100%

  • Uzyskanie wskaźników wydajnościowych pracowników logistyki wewnętrznej

  • Odejście od ręcznego zarządzania kartami Kanban i uzyskiwanie natychmiastowej informacji o zakończeniu kompletacji pojemników

Elektroniczne karty Kanban

Elektroniczne karty Kanban – widok tablicy zgłoszeń

Elektroniczne karty Kanban

Elektroniczne karty Kanban – widok na wskaźniki

Elektroniczne karty Kanban -

Elektroniczne karty Kanban – widok na przygotowane

Wdrożenie aplikacji: Elektroniczne karty Kanban u Klienta

Firma korzystała z tradycyjnego systemu Kanban z fizycznymi kartami do sygnalizowania zapotrzebowania na części i materiały. Chociaż teoretycznie system ten był skuteczny, miał kilka wad: zgubione, zniszczone lub źle umieszczone karty prowadziły do opóźnień produkcji i braków magazynowych na stanowiskach produkcyjnych. Aktualizacja i zarządzanie kartami ręcznie było pracochłonne. Dodatkowo proces uzupełniania pustych pojemników w tej formie był nieefektywny i niemierzalny.

Dzięki skutecznemu wdrożeniu aplikacji Elektroniczne karty Kanban i zastąpieniu nią kart fizycznych, informacje o zapotrzebowaniu natychmiastowo przesyłane są do magazynu, gdzie magazynier od razu może kompletować dany pojemnik. Projekt pozwolił na poprawę komunikacji oraz zwiększenie efektywności logistyka wewnętrznego. Logistyk po otrzymaniu informacji, że jego zamówienie zostało przygotowane, może natychmiast udać się po jego odbiór. Korzystanie z aplikacji i gromadzonych przez nią danych pozwala na mierzenie wydajności danych pracowników oraz wyciągania wniosków. Dzięki temu firma może wciąż zwiększać swoją efektywność i wydajność.

   KONTAKT

  • Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
  • Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego. 
  • W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.

NAPISZ DO NAS

KONTAKT BEZPOŚREDNI

Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta