Kierownik Utrzymania Ruchu
Główne zadania na stanowisku
Kierownik Utrzymania Ruchu pełni bardzo ważną funkcję w strukturze każdego przedsiębiorstwa. Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój technologii, jego rola jest tak samo istotna w mniejszych firmach, jak i tych które korzystają z wysoko zaawansowanego sprzętu.
Głównym zadaniem jest dosłowne utrzymanie ruchu maszyn oraz linii produkcyjnych. Jednak do tego niezbędny jest szereg kompetencji związanych ze specyfiką technologii, organizacją procesów, a także kluczowych umiejętności miękkich tj.: zarządzanie zespołem, czy delegowanie zadań. Wiedza oraz doświadczenie Kierownika Utrzymania Ruchu mogą znacząco wpływać na rozwój firmy poprzez zwiększanie wydajności oraz minimalizację awaryjności. Stąd też tak ważne jest nieustanne poszerzanie dotychczasowych umiejętności.

Chociaż zakres obowiązków Kierownika Utrzymania Ruchu może być bardzo różnorodny, część działań należy ustalić jako podstawę.
10 PODSTAWOWYCH ZADAŃ KIEROWNIKA UTRZYMANIA RUCHU
- Koordynowanie prac podległego personelu, a w tym rozwijanie kompetencji pracowników (Lean Manufacturing, Total Productive Maintenance, Reliability Centered Maintenance, Industry 4.0)
- Dbanie o jakość procesów i produktów
- Nadzór nad utrzymaniem sprawności parku maszynowego
- Planowanie harmonogramów przeglądów, remontów i konserwacji
- Zapewnienie spójności dokumentacji maszyn i urządzeń
- Monitorowanie i raportowanie wskaźników utrzymania ruchu
- Nadzór nad kosztami utrzymania ruchu
- Uczestniczenie w nowych wdrożeniach oraz inwestycjach
- Współpraca z podmiotami zewnętrznymi (serwisanci, dostawcy części)
- Współpraca z pozostałymi działami firmy
Pobierz codzienną checklistę Kierownika Utrzymania Ruchu
Szkolenie Online
Kierownik Utrzymania Ruchu
delegowanie i dzielenie zadań między Służby UR
przewidywanie zbliżających się zdarzeń, które niosą ryzyko awarii
profilaktyka w Dziale UR
obniżanie kosztów utrzymania parku maszynowego
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi artykułami, kursami online, promocjami i wydarzeniami – zapisz się do newslettera.