WDROŻENIE PROJEKTU LOGISTYKA LEAN

Rozwiązanie problemów takich jak wysokie koszty magazynowania, chaotyczny proces planowania, nieefektywne procesy i opór przed zmianą.

Na czym polega projekt?

Zacznijmy od tego — czym jest metoda Logistyka Lean? Tematy związane z logistyką zaczynają się już od etapu prognozowania (jeśli jest to potrzebne), a kończą na dostarczeniu gotowego produktu w ręce klienta.  Jest to bardzo rozległy zakres, który trudno szybko przeanalizować. Uwzględnia wiele wzajemnych powiązań, które należy mądrze zintegrować, aby cały system przepływu informacji i materiałów współgrał ze sobą i przynosił jak największą wartość.

Lean Management przedstawia zagadnienia Logistyki w postaci filaru Just in Time – „Dokładnie na czas” to stan idealny, którego osiągnięcie jest bardzo trudne, a nawet w niektórych przypadkach nieosiągalne. Warto jednak zaprojektować wizję końcową, do której firma będzie dążyć. To podobna sytuacja jak w przypadku eliminacji wszystkich marnotrawstw występujących z całej firmie. Jest to ciągła droga, ale jeśli się wybierzemy w tą podróż, osiągniemy bardzo dużo oszczędności.

Just in Time skupia się w dużej mierze na eliminacji zapasów, redukcji Lead Time’u, poprawę OTD (On Time Delivery) oraz uproszczeniu przepływu informacji.

WIĘCEJ O LOGISTYCE LEAN

Jak wygląda współpraca w ramach projektu?

Każdą współpracę rozpoczynamy od badania potrzeb. Podczas pierwszych niezobowiązujących spotkań online doprecyzowujemy oczekiwania i wspólnie określamy optymalne rozwiązania. Poznanie dokładne zakresu projektu będzie możliwe po konsultacjach.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Pracujemy na terenie całej Polski.

Ramy czasowe poznasz już po pierwszych konsultacjach.

Podczas projektu będziesz otrzymywał raporty z bieżących postępów.

Rozszerzenie działań logistycznych poza produkcję przyczynia się do zwiększenia sprawności i efektywności pracy, tworząc możliwość sterowania całym przedsiębiorstwem zgodnie z zasadami Lean Management.

Co możesz zyskać?

FIFO – branża lotnicza

  • Wyeliminowanie potrzeby planowania i priorytetyzacji zapasów międzyoperacyjnych przez planistów
  • Ograniczenie zapasów międzyoperacyjnych o średnio 30%
  • Automatyczne balansowanie poszczególnych procesów
  • Redukcja wahań Lead Time’u od 7 do 23 dni

Kanban

Przykład case study - Regał Kanban
  • Skrócenie czasu szukania komponentów o 80% do 30 min/dziennie (16 osób, 3x dziennie, 1 min)
  • 100% dostępności komponentów na stanowisku
  • Eliminacja nadmiernej komunikacji na linii Pakowanie – Magazyn
  • Automatyzacja obiegu pojemników na linii Pakowanie – Magazyn, raz na koniec każdej zmiany

Więcej przykładów

Sprawdź przykłady z innych branż!

SPRAWDZAM
Uporządkowany regał z narzędziami po zastosowaniu systemu 5S

Jak przygotowujemy i realizujemy projekt?

Badanie potrzeb

Podczas spotkania online doprecyzowujemy oczekiwania i wspólnie określamy optymalne rozwiązanie.

Oferta współpracy

Propozycja oferty Lean Action Plan i omówienie współpracy na podstawie zebranych informacji.

Realizacja działań

Przeprowadzenie działań zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami i harmonogramem.

Follow up

Zaproponujemy spotkanie po ustalonym czasie i sprawdzimy postęp realizacji planu.

Ile trwa projekt Logistyki wewnętrznej i ile kosztuje?

Czas trwania w głównej mierze zależy od zakresu prac logistyki wewnętrznej, która jest odpowiednia w stosunku do wielkości firmy (ilości obszarów, powierzchni produkcyjnej) przykładowo dla firm, gdzie:

1. Poniżej 2 000 m2 – produkcja jednorodna – realizacja: 2 tygodnie
2. Pomiędzy 2 000, a 10 000 m2 – produkcja rozwijająca się, z dużą ilością zmian procesowych i maszynowych, naturalna ewolucja układu na hali produkcyjnej, zwiększająca się ilość procesów logistycznych – realizacja: 3 tygodnie, w wariancie z mapowaniem procesów produkcyjnych 6 tygodni
3. Powyżej 10 000m2 – szeroki asortyment, szeroka specjalizacja, bardzo duży wpływ logistyki wewnętrznej – realizacja: 8 tygodni, w wariancie mapowania procesów produkcyjnych 12 tygodni

Wartość projektu zależy od szczegółowego harmonogramu wg zakresu prac:
– transport wewnętrzny
– wyposażenie
– przepływ materiału
– przepływ dokumentów
– planowanie produkcji
– zakupy
– wysyłki

Wartość zależy od stopnia zaangażowania czasowego oraz zakresu projektu:

  • Najczęściej realizowany projekt dla dużych zakładów produkcyjnych – 30-50k
  • Doradztwo dla małych firm produkcyjnych na poziomie 15k

Przy korzyściach takich jak:
– eliminacja 30% nadmiernego transportu
– wzrostu wydajności o 15%

Zakładany ROI z inwestycji to: 3 – 7

Referencje

„Polecamy współpracę z firmą Lean Action Plan z uwagi na wytrwałość w realizowaniu działań oraz metodyczne podejście do ich organizacji.”

Leszek Dubiel
Wiceprezes zarządu

„Zdecydowanie polecamy współprace z Lean Action Plan. Pomimo ograniczeń pandemicznych profesjonalne podejście i zaangażowanie firmy pozwoliło zrealizować zaplanowane działania.”

Marcin Gawłowski
Prezes Zarządu

,,Zdecydowanie polecam firmę Lean Action Plan do współpracy w ramach działań usprawniających prace. Ich wiedza oraz doświadczenie pomagają w dużym stopniu na szybsze osiągniecie efektów.”

Arkadiusz Osuch
Dyrektor Generalny

   KONTAKT

  • Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
  • Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego. 
  • W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.

NAPISZ DO NAS

KONTAKT BEZPOŚREDNI

Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta