Tablica FIFO

BranżaPrzetwórstwo stali
Zatrudnienie+150
ProdukcjaPrzetwórstwo rur stalowych
Główne procesyMagazynowanie i cięcie
ZałożeniaZapewnienie zachowania zasady FIFO (pierwsze weszło, pierwsze wyszło), eliminacja możliwości popełnienia błędu przy 40 różnych rodzajach rur, eliminacja potencjalnych reklamacji, ułatwienie identyfikacji rur.
15 minut

Ułatwienie logistyki magazynowej – skrócenie o 15 min organizacji rozładunku dostawy

37,5%

Skrócenie czasu szukania wiązek z jednej partii

Spojrzenie biznesowe to element, który wyróżnia konsultantów Lean Action Plan. Dostrzegają potencjał i są w stanie szybko wprowadzić, wspólnie z pracownikami, odpowiednie rozwiązania.

Opinion Strefa Druku Sp. z o.o.

Straty klienta

  • Nieprzestrzeganie zasad FIFO

  • Powierzchnia buforów międzyoperacyjnych wynosiła 1100 m2 (20 % powierzchni zakładu).

  • Utrudniony nadzór nad stanem magazynowym i jego wartością [Fot 1]

Podjęte działania

  • Analiza surowców (rodzajów rur) dla wszystkich produkowanych detali

  • Przygotowanie tablicy wizualnej FIFO

  • Oznaczenie poszczególnych wiązek numerami [Fot 3]

  • Przygotowanie instrukcji obsługi tablicy

  • Szkolenie pracowników magazynu i operatorów piły

Uzyskane korzyści

Skrócenie czasu szukania wiązek z jednej partii

Bieżące monitorowanie ilości wiązek poszczególnych rur

Ułatwienie logistyki magazynowej – skrócenie o 15 min organizacji rozładunku dostawy

Szukasz rozwiązania dla swojej firmy? Napisz do nas!

Odpowiemy w ciągu 1. dnia roboczego, aby porozmawiać o Twoich wyzwaniach.


Metconcept - referencje Lean Action Plan
EPA logo referencje lean
Metconcept - referencje Lean Action Plan
EPA logo referencje lean
ZOBACZ WIĘCEJ

   KONTAKT

  • Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
  • Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego. 
  • W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.

NAPISZ DO NAS

KONTAKT BEZPOŚREDNI

Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta