Optymalizacja ustawienia maszyn
Branża | Przetwórstwo stali |
---|---|
Zatrudnienie | +150 |
Narzędzie | Layout |
Wzrost wydajności stanowisk o 20%
Zmniejszenie zapasów międzyoperacyjnych o 25%
Spojrzenie biznesowe to element, który wyróżnia konsultantów Lean Action Plan. Dostrzegają potencjał i są w stanie szybko wprowadzić, wspólnie z pracownikami, odpowiednie rozwiązania.
Opinion Strefa Druku Sp. z o.o.
Plan projektu
1. Analiza stanu obecnego
a. Pomiar obecnego ustawienia – kubatura hal, obrysy maszyn i urządzeń, wyposażenie
b. Widok hali produkcyjnej z lotu ptaka (layout) w formie *.cad
c. Analiza sekwencji operacji – grupowanie produktów w rodziny
d. Analiza przepływu materiału (Diagram Spaghetti)
e. Analiza wolumenów, popytu, prognoz sprzedażowych, programów i forecast’ów
f. Analiza Pareto rodzin produktów
g. Wyznaczenie czasów cyklów i przezbrojeń poszczególnych operacji
h. Analiza obciążeń stanowisk oraz maszyn
i. Sprecyzowanie planu zakupowego maszyn i urządzeń
j. Analiza poziomu zapasów surowców, międzyoperacyjnych i wyrobów gotowych
2. Warsztaty projektowania stanu przyszłego ustawienia maszyn
a. Wybór grupy projektowej
b. Podział na zespoły
c. Opracowanie koncepcji ustawiania maszyn w zespołach
d. Prezentacja i analiza przedstawionych projektów hali produkcyjnej
e. Zaprojektowanie wspólnej wizji stanu przyszłego ustawienia maszyn i urządzeń na hali produkcyjnej
f. Narysowanie koncepcji ustawienia w formie *cad.
3. Warsztaty planu działania (Action Plan) do wdrożenia przyszłego ustawienia maszyn
a. Wyznaczenie kamieni milowych – etapów projektu ustawienia maszyn
b. Wyznaczenie zadań w zakresie poszczególnych kamieni milowych
c. Przypisanie do zadań osób odpowiedzialnych
d. Wyznaczenie terminów realizacji zadań projektowych
e. Określenie planowanych kosztów
4. Realizacja projektu zmiany ustawienia maszyn i urządzeń
a. Realizacja zaplanowanych działań [Fot. 6 Zmiana ustawienia maszyn]
b. Wdrożenie gniazd produkcyjnych [Fot. 7 Gniazdo produkcyjne]
c. Monitorowanie statusu realizacji działań
d. Analiza postępu prac
e. Zastosowanie nowego wyposażenia [Fot. Nowe wyposażenie – regały] f. Monitorowanie kosztów realizacji
g. Określanie potencjalnego ryzyka i działań zapobiegawczych
Uzyskane korzyści
KONTAKT BEZPOŚREDNI
Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta
ul. Wrocławska 87, 30-011 Kraków
pl. Solny 14 lok. 3, 50-062 Wrocław
Działamy na terenie całej Polski.