DIAGNOZA PROCESÓW SPRZEDAŻOWYCH

Diagnoza operacji sprzedażowych pozwala zdobyć świeże spojrzenie ekspertów na proces pozyskiwania klientów oraz generowania zamówień. Realizacja polega na zbieraniu i analizie danych oraz obserwacji procesów. Doświadczeni eksperci namierzą źródła marnotrawstwa oraz przygotują rekomendację zmian.

   Analiza stanu obecnego operacji sprzedażowych
   Wskazanie priorytetowego kierunku działań optymalizacyjnych
   Oszacowanie potencjalnych korzyści z wdrożenia

ETAP I

Konsultacje z kadrą zarządzającą

Wymagania branży

Segmentacja klientów

Charakterystyka produktów i ich unikalne

cechy (USP)

Planowanie zmiany i działania

ETAP II

Obserwacje i pomiary procesów

Mapa procesów

Mapa i scenariusze interakcji klienta z

organizacją

Analiza procesu budowy planu sprzedaży oraz

kaskadowania wskaźników operacyjnych

Analiza systemu raportowania

Analiza systemu wsparcia sprzedaży (back office)

Analiza działalności sprzedażowej

(front office)

ETAP III

Identyfikacja strat oraz potencjału do usprawnień

Problemy organizacyjne

Zakłócenia przepływu informacji

Czynności zbędne w procesach

Identyfikacja wąskiego gardła

ETAP IV

Analiza systemu pod kątem optymalizacji

Analiza przepływu informacji

Analiza przepływu dokumentacji

Analiza organizacji pracy

Analiza strat w procesach

Analiza potencjalnych luk w obsłudze klienta

ETAP V

Raport podsumowujący diagnozę

Mocne i słabe strony operacji sprzedażowych

Przedstawienie stanu obecnego

Działania Quick wins

Rekomendacje projektów optymalizacyjnych

Potencjalne efekty i zyski z proponowanych projektów

Etapy diagnozy procesu sprzedażowego

Czas trwania:

   3-5 dni

   Raport w formie prezentacji

   Identyfikacja wąskich gardeł w procesach sprzedażowych

   Określenie priorytetów do optymalizacji

   Wskazanie kierunku działań długoterminowych

   „Świeże spojrzenie” ekspertów na firmę

   Rekomendacje projektów i pomysłów optymalizacyjnych

   Określenie efektów i wdrożenia

   Długoterminowy Plan Działania (Action Plan)

Główne procesy: profilowanie, prostowanie, zgrzewanie.

Założenia diagnozy: analiza procesu sprzedaży pod kątem sprzedaży detalicznej i hurtowej.

Mapowanie procesów usługowych stan przyszły
Zarządzanie projektem - arkusz excel

Główne procesy: projektowanie, cięcie blach (laser, water-jet), frezowanie, druk solvent, spawanie, montaż ręczny, lakierowanie, tapicerowanie, montaż elementów w miejscu docelowym.

Założenia diagnozy: eliminacja strat podczas realizacji projektów. Ujednolicenie prowadzenia projektów o niskiej seryjności oraz powtarzalności. Usprawnienie przepływu informacji. Organizacja procesów biurowych. Zastosowanie narzędzi lean w usługach.

Główny proces: kontrola jakości

Opis: Brak systemowego prowadzenia procedur obsługi reklamacji powodował szereg problemów takich jak: pominięcia, niedotrzymane terminy, problemy komunikacyjne na linii firma – klient, a tak że problemy komunikacyjne wewnątrz zespołu. Dodatkowo w firmie brakowało standardu rozwiązywania problemów, który zapewnił by eliminację przyczyn źródłowych. Zaprojektowane narzędzie rozwiązało wszystkie powyższe problemy i wprowadziło dodatkowe mechanizmy wspomagające permanentne likwidowanie sytuacji prowadzących do zgłoszeń reklamacji.

Excel - Baza reklamacji
rejestr reklamacji

Jeżeli chcesz, tak jak nasi klienci, rozwijać swoje przedsiębiorstwo, skontaktuj się z nami i umów się
na spotkanie, na którym zostanie przedstawiona wizja Transformacji Lean.

   KONTAKT

  • Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
  • Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego. 
  • W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.

NAPISZ DO NAS

KONTAKT BEZPOŚREDNI

Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta