DOE – PLANOWANE EKSPERYMENTY – szkolenie
Tradycyjne, szeroko stosowane podejście do eksperymentowania wymaga zmiany jednego czynnika w czasie, przez co proces eksperymentowania jest nieefektywny, niepraktyczny, prowadzi do sub-optymalizacji systemu i nie jest w stanie opisać skomplikowanych relacji między parametrami procesu (interakcji). Alternatywą do tradycyjnego podejścia są planowane eksperymenty (ang. Design of Experiments, DOE), które w sposób systematyczny i strukturalny pozwalają na zrozumienie relacji przyczynowo-skutkowej w procesach, dzięki czemu stają się najefektywniejszą metodą rozwiązywania problemów.
Problemy, jakie możemy rozwiązać
Brak wiedzy — jak redukować koszty
Brak wiedzy — jak zwiększyć satysfakcje klienta
Nieefektywne procesy
Nieumiejętne wykorzystane zasobów
Nieefektywne rozwiązywanie problemów produkcyjnych
Plan szkolenia:
1. WPROWADZENIE – PODSTAWY TEORETYCZNE
Zmienność procesów jako podstawa eksperymentowania
DOE – czym jest i do czego służy
2. ĆWICZENIA PRAKTYCZNE
Wstępna analiza źródeł zmienności
Wpływ jakości pomiarów na wyniki eksperymentów i wnioski
Porównanie metod eksperymentowania (OFAT, Trial & Error i DOE)
Eksperyment pełno-czynnikowy
Eksperyment ułamkowy
Model szkolenia:
Nasze podejście to 80% praktyki, a 20% teorii. Teoria potrzebna jest by mówić „jednym językiem”, a skupienie na praktyce daje „poczucie” tematu.
Dodatkowo:
Użycie sekwencji „dlaczego – co – jak” podczas całego kursu i każdego indywidualnego tematu
Przeprowadzenie niezbędnych analiz za pomocą programu Minitab
Integracja oprogramowania w ramach każdego tematu, a nie uczenie go oddzielnie
Sesje dyskusyjne z trenerem
Efekty szkolenia:
Uczestnicy nauczą się:
Zrozumienie zmienności i jej wpływu na proces
Ocena przydatności systemu pomiarowego w kontekście planowanych eksperymentów
Poznanie różnych metod eksperymentowania i ich ograniczeń
Identyfikacji najważniejszych czynników i ich wpływu na proces/produkt (relacja przyczyna-skutek)
Zrozumieniu interakcji między czynnikami (efekt jednego czynnika jest zależny od ustawienia innego czynnika)
Ustalenie poziomów czynników, przy których wydajność procesów/produktów jest optymalna (w celu z minimalną zmiennością)
Zrozumienie wpływu zakłóceń na proces/produkt i uodpornienie się na te zakłócenia
Korzyści dla firmy:
Mniejsza liczba odpadów i przeróbek
Zwiększenie produktywności
Lepsze wykorzystanie zasobów
Zmniejszona liczba inspekcji manualnych
Mniejsze koszty
Większa satysfakcja klienta
Sylwetka trenera
Wybór konsultanta jest dopasowany do branży i specyfiki firmy uczestników.
Nasi trenerzy to certyfikowani eksperci Six Sigma (Master Black Belt), ale przede wszystkim praktycy.
Na co dzień realizują projekty Six Sigma mające na celu podnoszenie doskonałości operacyjnej i redukowanie kosztów.
Ile kosztuję współpraca?
Koszty współpracy uzależnione są od wybranego zakresu współpracy i wielkości firmy. Na początku można widzieć to jako koszt, ale docelowo ma to być inwestycja, która przynosi odpowiedni zwrot.
Nasze stawki wynoszą od 3 do 5 tys. PLN za dzień doradztwa oraz 5 do 6,5 tys. PLN za szkolenia i warsztaty.
Dodatkowo, do tych stawek mogą być doliczone koszty logistyczne, takie jak transport (1,15 PLN za km) oraz nocleg (300 PLN w razie potrzeby).
Schemat współracy
Badanie potrzeb
Podczas spotkania online doprecyzowujemy oczekiwania i wspólnie określamy optymalne rozwiązanie
Oferta współpracy
Propozycja Lean Action Plan i omówienie współpracy na podstawie zebranych informacji
Realizacja działań
Przeprowadzenie warsztatów zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami i harmonogramem działań
Follow up
Zaproponujemy spotkanie po ustalonym czasie i sprawdzimy postęp realizacji planu
Dlaczego Lean Action Plan?
Na co dzień jesteśmy kierownikami projektów wdrożeniowych w firmach produkcyjnych.
W praktyce wykorzystujemy narzędzie o których uczymy. Potrafimy doprasować program szkolenia do specyfiki danej firmy.
Współpracujemy z dużymi i małymi firmami, dlatego możemy pokazywać rozwiązania, które sprawdzają się jako rozwiązania dla wielu problemów.
Stawiamy na odpowiedzialność za realizację szkolenia i jego efektów. Metody szkoleniowe mamy potwierdzone przez Polską Izbę Firm Szkoleniowych i Certyfikację ISO 9001
Kliknij poniżej i zobacz jak to robimy ⇓
Nasze kursy ON-LINE
KONTAKT
- Uzupełnij formularz, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwoju firmy, przeprowadzenia szkolenia, wspólnych warsztatów lub czy innej formy współpracy. Jeżeli możesz podaj jak najwięcej szczegółów.
- Twoja wiadomość jest dla nas ważna, odpowiemy na nią maksymalnie kolejnego dnia roboczego.
- W zależności od pytania poprosimy Cię o niezobowiązującą rozmowę telefoniczną lub spotkanie online. Taka forma kontaktu pozwoli nam najlepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania.
NAPISZ DO NAS
KONTAKT BEZPOŚREDNI
Obsługa klienta
Anna Etgens
Specjalistka ds. zadowolenia klienta
ul. Wrocławska 87, 30-011 Kraków
pl. Solny 14 lok. 3, 50-062 Wrocław
Działamy na terenie całej Polski.