Szkolenia Lean – umiejętności miękkie
Dlaczego warto szkolić pracowników z kompetencji miękkich?
Kompetencje twarde to podstawa dobrego funkcjonowania pracownika. Są to umiejętności, które można łatwo zmierzyć, określić poziom ich zaawansowania oraz w oparciu o nie śledzić rezultaty wykonywanych działań. Coraz częściej na rynku pracy mówi się jednak więcej o kompetencjach miękkich, jako tak samo ważnych lub nawet istotniejszych niż kompetencje twarde.
Czy wszystkim potrzebne są kompetencje miękkie?
W większości wykonywana przez nas praca wymaga wchodzenia w interakcje z innymi ludźmi. Nawet jeśli przyjrzymy się pracy operatora maszyny, który wydawałoby się nie potrzebuje kompetencji miękkich do wykonywania swojego zawodu, to znajdziemy miejsca, w których te umiejętności będą równie ważne:
dobra komunikacja z liderem, czy brygadzistą
umiejętność współpracy z pozostałymi operatorami (np. wspólne rozwiązywanie problemów)
właściwe definiowanie swoich potrzeb (np. przy optymalizacji stanowiska pracy)
umiejętne przedstawianie swoich argumentów (np. podczas współpracy z utrzymaniem ruchu)
dobra organizacja swojej pracy
kreatywność w doskonaleniu metod pracy i stanowiska roboczego
umiejętność pracy pod presją czasu (np. kiedy „na wczoraj” trzeba zrealizować jakieś zamówienie)
Na pierwszy rzut oka te umiejętności nie wpływają na codzienne obowiązki operatora maszyny, jednak są wysoko pożądane w budowaniu firmy przyjaznej pracownikom i konkurencyjnej na rynku pracy.
Jakie kompetencje miękkie warto uzupełnić w swoim zespole?
Poniżej prezentujemy stworzone przez praktyków plany konkretnych szkoleń, które wyposażą każdy zespół w brakujące kompetencje miękkie.
PYTAJ I ZBIERAJ ODPOWIEDZI
Kraków
ul. Wrocławska 87
Wrocław
pl. Solny 14 lok. 3
50-062 Wrocław